Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tokig och farlig höna?  (läst 1477 gånger)

Ponnyrox

• Gäst
Tokig och farlig höna?
« skrivet: 29 sep-10 kl 09:33 »
Hjälp mig lite är ni snälla!
En av våra hönor högg ihjäl tre kamrater i somras. Sedan dess sitter hon själv i arresten, dvs jag har delat av en del av hönsgården o satt in ett rede o en pinne att sitta på. Hon värper som tusan men är lite allmänt konstig. Alla andra hönor är fina o burriga men hon ser lite luggsliten ut. Hur ska jag göra med henne i vinter? Hönssoppa känns så hårt men hur ska det gå annars?
Kanske ni har något tipps på vad jag kan göra med mördarhönan?

Ponnyrox

LottaLuvin

• Gäst
SV: Tokig och farlig höna?
« Svar #1 skrivet: 29 sep-10 kl 10:28 »
Hjälp mig lite är ni snälla!
En av våra hönor högg ihjäl tre kamrater i somras. Sedan dess sitter hon själv i arresten, dvs jag har delat av en del av hönsgården o satt in ett rede o en pinne att sitta på. Hon värper som tusan men är lite allmänt konstig. Alla andra hönor är fina o burriga men hon ser lite luggsliten ut. Hur ska jag göra med henne i vinter? Hönssoppa känns så hårt men hur ska det gå annars?
Kanske ni har något tipps på vad jag kan göra med mördarhönan?

Ponnyrox

Dödsstraff för mördarkacklor. Tror att det är en bättre idé än livstids fängelse i isolationscell...

Markim

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 05 okt-10 kl 19:56 »
Hon kan få flytta hem till mej.Vi skulle nog komma bra överens,jag har oxå adhd nämligen..hoho

Annika Johansson

• Östergötland
« Svar #3 skrivet: 05 okt-10 kl 20:05 »
Är du hundra på att hon dödade tre hönor? Såg du det hända? Hur gamla är/var hönorna, och vad gjorde tuppen?
Nacka henne. Som Lotta säger: vad är det för liv hon har nu? Och att spara henne bara för att hon lägge bra med ägg...

Markim: Jag skulle aldrig riskera alla mina höns, den ordningen jag har i hönsflocken, eller riskera smitta, för en enda ( kanske elak ) höna..

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #4 skrivet: 05 okt-10 kl 20:13 »
Låter ju mer som att de skulle ha blivit dödade av en hök tycker jag.

Markim

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 06 okt-10 kl 07:27 »
annika: hej du inte ja heller.Men om hon skulle få ny omgivning kanske hon skulle ändra sättet??
sak samma..Lycka till
mvh
majsan

Dela detta:

* Inloggade just nu

607 gäster, 2 användare
javill, Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser