Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  grönt åldrande?  (läst 1122 gånger)

halvhippien

• Gäst
grönt åldrande?
« skrivet: 05 jun-06 kl 17:47 »
jag må vara ung men jag är redan rädd för att få spendera mina sista dagar (/månader/år/decennier) på ett åldersdomhem någonstans... tänk dig själv att få ligga i sängen hela dagarna i en kritvit sal utan att se eller höra naturens under...  :'(

därför undrar jag om det finns några (billiga) alternativ? eller är det kanske läge att självstarta ett ålderdomshem för ett grönt åldrande?  ???

jag vill också gärna också veta vad just du som läser detta lilla meddelande har för planer för ditt åldrande...
/en fundersam halvhippie
« Senast ändrad: 05 jun-06 kl 17:48 av halvhippien »

manna

• -
Re:grönt åldrande?
« Svar #1 skrivet: 05 jun-06 kl 18:24 »
Jag hoppas på barn och att de ska ta hand om mig och min man när vi blir gamla och gaggiga. Annars är väl planen att bo på en trivsam och überpittoresk gård dit lantlivssugna, unga alternativare vallfärdar. De får ta hand om oss, djuren och markerna.  ;D Och funkar inte det, så tror jag att vi tager oss av daga innan förfallet har hunnit drabba oss alldeles för mycket.
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Tundra Man

« Svar #2 skrivet: 06 jun-06 kl 21:49 »
Som de har blivit nu i de nya sköna Sverige så får man väl se till att spara sista kulan , de är de som är (åldrings vården )i dag . Dom som med svett o tårar byggt detta landet dom är värda 0 idag !! Medans (eliten ) beviljar sig själv fantasi förmåner . FY f-n
T. man

sprithitler

• Swedish survivalist.
« Svar #3 skrivet: 08 jun-06 kl 14:49 »
Jag tror att man ska se till att ha ett hus där man inte har alla bekvämligheter utan där man hålls igång av de vardagliga rutinerna, vardagliga rutiner som förhoppningsvis blir ordentligt inrotade och fungerar även när sinnet förfaller. Och inte minst, rutiner som leder till Snabb ihjälfrysning eller ihjälsvältning när man själv förfallit så långt att man inte kan upprätthålla dem.
Vad skulle du göra?
Om du inte var rädd.
 I touch the fire and it freezes me, I look into it and its black. Why cant i feel, my skin should crack and peel, I want the fire back.  vapenlobbyn.egetforum.se sprithitler.blogg.se

torparn

• Övriga världen
« Svar #4 skrivet: 08 jun-06 kl 16:41 »
Väldigt vilken pessimistisk grundton det blev på den här tråden.

Kan dessvärre bar spå på... är helt inne på Sprithitlers modell.
flyter runt  i världen på båt. Ny utsikt så ofta man vill ju!

Filip Skräplund

« Svar #5 skrivet: 08 jun-06 kl 17:14 »
Det finns (fanns?) en gammal svensk som tillbringar tiden med att segla omkring på världshaven.
När jag senast hörde av honom hade han rundat jorden en 6-7 gånger.
Det tänkte han hålla på med så länge han orkade eller tills en våg svepte honom överbord.
Ungefär så skulle jag vilja tillbringa min sista tid.
Fast just det konceptet förutsätter en fetare plånbok än min.
Varför ska man bli så j-a feg när man blir gammal?
Det är då man ska göra saker man tyckte verkade för farliga tidigare.
« Senast ändrad: 08 jun-06 kl 17:28 av zeke »
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

Suresh

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 08 jun-06 kl 17:56 »
Enligt gammal hinduistisk tradition skall mannens liv förlöpa genom fyra stadier.

* Lärlingstiden
* Familjetiden
* Skogskojetiden

De tre har jag klarat av. Återstår då fyran:

* Vandringstiden.

Att gå runt med sin vandringstav till man stupar. Där man faller reses ett bål av den äldste sonen - eller den som råkar stå närmast.

Dela detta:

* Inloggade just nu

528 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser