Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Grangårdens Allfoder  (läst 1582 gånger)

kennetshöns

Grangårdens Allfoder
« skrivet: 13 sep-10 kl 21:47 »
Jag köpte foder idag och körde så glatt hem ..

Men senare på dagen när jag skulle lasta ur bilen så ser jag att fodret dom sålde har gått ut den 2010-08-01
Om dom visste det eller inte när dom lastade in vet jag ej men vågar man ge det till hönsen? hur ska det lukta

Det är 9 mil att köra för att hämta en ny säck blir dyr mat denna gång i så fall

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Grangårdens Allfoder
« Svar #1 skrivet: 13 sep-10 kl 21:57 »
Om fodret ser normalt ut, inte har blivit fuktigt eller mögligt, så är det sannolikt helt ofarligt att ge det till hönsen. Se till att förvara det torrt, och använd det rimligt snabbt, men bäst-före-datum på foder, precis som på människomat, är oftast tilltaget med gott mått, det är ofta helt ofarligt långt senare.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Granbackstove

• Uppland
« Svar #2 skrivet: 13 sep-10 kl 22:00 »
Tycker som ovanstående med tillägget att du ringer och pratar med dem på Granngården och ser till att du får en rejäl rabatt på nästa säck du köper. Spara kvittot!
Har genbank för bland annat sybehör och blomkrukor från 1900-talet.

Lundahund

• Mina höns är vad som skiljer mig från de utbrända
    • Uppland
« Svar #3 skrivet: 17 sep-10 kl 17:52 »
Håller med föregående talare:
- Kolla maten - smaka gärna själv
- Begär rejäl rabatt på nästa säck, spara säck och kvitto.
Bor på landet mellan Bålsta och Sigtuna med make, barn, hundar, katter och 13 vackra höns & tuppar; Isbar och blandraser.

kennetshöns

« Svar #4 skrivet: 17 sep-10 kl 20:05 »
Jag har varit i kontakt med berörd butik . Och det var samma säljare som sålde säcken åt mig han beklagade att jag fått en gammal säck men det ska inte vara farligt att ge maten.... Och han lovade en ny gratis säck nästa gång jag är in till affären så låter mycket bra tyckte jag

Kommer klart att fortsätta som kund där

Granbackstove

• Uppland
« Svar #5 skrivet: 17 sep-10 kl 23:07 »
Ny gratis säck = helt okej kompensation!  :)
Har genbank för bland annat sybehör och blomkrukor från 1900-talet.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #6 skrivet: 18 sep-10 kl 09:57 »
 ;D Ibland kan faktiskt man bli en minst lika eller mer nöjd kund när det blir fel och felet hanteras och rättas till på ett bra sätt! ;D

Du verkar ha bra personal i din butik som kan stå för sina misstag (alla kan vi ju trots allt göra fel) och erbjuda en bra kompensation till dig  ;D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Höns är kul

• Hönsgalen
    • Småland
    • Hönsfakta
« Svar #7 skrivet: 18 sep-10 kl 16:40 »
Tydligen vanligt med utgångna produkter på Granngården:
http://www.fairshopping.se/viewopinion.asp?opinionid=5644
Hjälp till att bygga upp en helt ny faktadatabas om höns. Din kunskap är avgörande. Se http://hönsfakta.se

kennetshöns

« Svar #8 skrivet: 19 sep-10 kl 00:20 »
Jo känns bra att dom lovade ersättning men låter ju inte bra i länken att det värkar vara så vanligt .

Så hoppas nu det inte händer igen

Dela detta:

* Inloggade just nu

464 gäster, 1 användare
Hantverkare92

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser