Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Jäkla gäss  (läst 1956 gånger)

Brokullen

• Dalsland
Jäkla gäss
« skrivet: 13 sep-10 kl 12:10 »
Mina två grågäss har gett sig av,hade vingklippt dom rejält men lik förbaskat lyckades dom flyga.
Bor på en liten gård med man,2 utflugna+1 barn hemma,2 hästar,2 katter,en olde english bulldog och en grandis, vaktlar, mignonankor, linderödsgrisar och en massa höns.

gernsö

• Skåne
SV: Jäkla gäss
« Svar #1 skrivet: 13 sep-10 kl 12:13 »
jag hoppas att du vet att man inte får ha grågäss i fångenskap.
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

Brokullen

• Dalsland
« Svar #2 skrivet: 13 sep-10 kl 12:25 »
Det hade jag ingen aning om,köpte dom av en på blocket som kläckt fram dom själv.Tror annonsen fortfarande ligger kvar.(det borde han ha vetat för han är med i ett par fjäderfäföreningar)
Bor på en liten gård med man,2 utflugna+1 barn hemma,2 hästar,2 katter,en olde english bulldog och en grandis, vaktlar, mignonankor, linderödsgrisar och en massa höns.

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 13 sep-10 kl 12:35 »
jag hoppas att du vet att man inte får ha grågäss i fångenskap.
det gäller även fasaner,gräsänder.. inte många som vet eller bryr sig...
Fjäderfän och kaniner

Njura

• fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
« Svar #4 skrivet: 13 sep-10 kl 21:55 »
jag har två tama grågäss som springer runt o betar på åkern med mina myskisar *visslar*.  >:D o:)
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

Dela detta:

* Inloggade just nu

535 gäster, 2 användare
pow, Tli

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser