Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjälp mig söka nya hem till övergivna katter.  (läst 937 gånger)

Tranhult

• utflyttad månskens bonne
    • Västergötland
    • http://www.tranhult.se
Hjälp mig söka nya hem till övergivna katter.
« skrivet: 05 sep-10 kl 17:27 »
Har nu ett antal färdiga katter i olika åldrar för omedelbar placering.
Alla är id-märkta och vaccinerade, de som är könsmogna är också kastrerade. Alla har haft en svår start i livet och vill nu få komma till ett bra hem. Jag finns i Öxnevalla i Marks komun VG län
Ring Karin 0706928137.
Mänskens bonde och biodlare samt slöjdare

Nina W

• Värmland
SV: Hjälp mig söka nya hem till övergivna katter.
« Svar #1 skrivet: 08 sep-10 kl 10:37 »
Jag vet inte om du är upplagd att starta en förening, men jag har läst en gång om en sådan i Stockholm som funkar bra. Dom placerar ut katterna hos pensionärer som annars inte törs ha katt pga dom kan rätt som det är bli sjukare så kan dom inte ta hand om kissen själva. Därför så har man några jourhem som kan ta hand om katten medans den gamle är på sjukhuset och i värsta fall så omplacerar man den. Man tar hem stora partier med mat och sand och levererar fyra gånger om året, om den gamla vill. Det blir väldigt billigt och så slipper man släpa tunga påsar. Man ställer även upp om katten måste till vetrinären. Jag tycker det låter som en jättebra idé! Men det krävs ju att man är ganska många som samarbetar.

Fröken Z

• drömmer om lantliv och getter
    • Västergötland
SV: Hjälp mig söka nya hem till övergivna katter.
« Svar #2 skrivet: 13 sep-10 kl 18:27 »
vilken fin gärning!
kolla på www.kattforum.se
och http://hittekatter.ifokus.se/
där kan man lägga in annonser eller träffa människor som kan förmedla kontakten vidare. Jag ska höra av mig om jag stöter på någon som letar katt/katter, även om det är en bit mellan dig och Göteborg.
En eloge för ditt arbete, en dag ska jag bli som dig. ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

654 gäster, 3 användare (1 dolda)
addebadde, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser