Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  EN påfågel?  (läst 2324 gånger)

Sebbar

• Gäst
EN påfågel?
« skrivet: 31 aug-10 kl 17:36 »
Jag har min granne här och han har diverse fåglar, kalkoner,duvor m.m
Han undrar om man kan ha en ensam påfågelhona på gården eller möjligtvis 2 påfågelhonor? Han har tyvärr inte plats för hanens stjärtfjädrar.... går det att ha 2 påfågelhonor utan hane? kan man ha dem med kalkonerna?

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: EN påfågel?
« Svar #1 skrivet: 31 aug-10 kl 17:42 »
Borde gå att ha 2 honor iallafall, kanske inte en ensam.... Om honorna kan gå med kalkonerna vet jag inte...
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Sebbar

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 24 sep-10 kl 15:26 »
Knuff

Lejonhjärta

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 24 sep-10 kl 23:14 »
Skriver vad jag tror och det är att har han flera fjäderfän så blir den ju inte ensam. Är väl som att ha en höna å d funkar ju. Jag hade ett kort tag en påfågelhane och det funkade bra.
För dig är det bara katter. För mig är det håriga barn som går på alla fyra och inte kan prata rent.
Bor med sambo, 2 barn, katter, hästar, kossor, getter, kaniner, marsvin, höns, gäss, ankor, bin, fiskar och hund på en liten gård lagom ödsligt på landet.

Njura

• fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
« Svar #4 skrivet: 25 sep-10 kl 08:33 »
Jag tror att det går bra att ha en hona då pafaglar gärna går själva än tillsammans med en annan :)
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

Sebbar

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 05 nov-10 kl 16:24 »
Grannen åkte förra veckan och köpte en vit påfågelhona som nu går med kalkonerna, kalkon hanen vart överlycklig och han följer efter henne helatiden  :-[ hoppas han förstår att det inte funkar mellan dem  ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

614 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser