Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  STULE KATT  (läst 1889 gånger)

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
STULE KATT
« skrivet: 27 aug-10 kl 20:22 »
Hej vad gör man när man misstänker att katten har blivit stulen..
Lång historia kort.. min mor fick katten utav oss då sonen blev allergisk. sedan kom den en friare som hon inte ville veta av,,körde bort han men han kom tbx gång efter gång, o en gång kom han sent en kväll mor ville inte släppa in han men katten va ute.. han backar upp bilen springer till hennes dörr o in i bilen igen..sedan är katten borta ..har aldrig varit borta på 1,5 år mer än en timme nu är det 3 veckor sen hon sågs... hon "katten" är en ragdoll som är grå med isblå ögon. försvann från Henån den 5 aug-2010.
har någon några tips... mor gråter vare dag
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

getalina

• Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
SV: STULE KATT
« Svar #1 skrivet: 28 aug-10 kl 00:04 »
Hon kan prova med Saidas dotter så får hon säkert besked.

http://www.giftedones.net/solbrith.htm

Torptomten

• Ljuset lyser i mörkret ...
    • -
« Svar #2 skrivet: 28 aug-10 kl 00:14 »
Om katten är en Ras-katt kan den åsättas ett ekonomiskt värde.
Detta leder till att vedebörande kan misstänkas för stöld -› polisanmälan.
Man kan också tänka sig ofredande (av Din mor) i förening med indirekt hot genom en ev stöldav katten om det kan klarläggas att vedebörande stulit katten.
Sedan finns ju även misstanken om djur-misshandel.
Slutsatts här finns minst tre kanske fyra möjliga brott vilka alla faller under allmänt åtal. Har mannen katten ännu vid liv hos sig och kan lämna fram den till Din mor eller polisen är det ju bara en fördel för honnom. År katten däremot redan död så kan han inte skada den mer om Ni gör Polisanmälan.

Kanske Ni kan vara flera (några behövs som vittnen och skall varken tala eller agera) som träffar mannen och talar lungt och fint om för honom att Nu blir det Polisanmälan om katten inte kommer fram LEVANDE!   (:)

Men visst blir man maktlöst ARG!
H/Tt
Djurägare, medmänniska på landsbygden och en liten del av den oändliga Skapelsen.

Motto: Ora et Labora!

Vilse

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 28 aug-10 kl 02:05 »
OOh,,känner med er,,
hade en liknande situation för många år sen då jag var 16 år gammal.
hade en beundrare som stal min hundvalp!
visste det var han för han ringde på dörren och bara tog hunden när jag öppnade!
jag ringde polisen men kunde inte bevisa att jag hade haft hund!
hade inte betalat hundskatt och hade inget kvitto då jag köpt hunden av en bakgårdsuppfödare.
killen ifråga nekade till att ha tagit hunden, han tyckte inte ens om hundar och var rädd för dom.
jag hade inga vittnen.
min advokat sa at det var kört.

många år senare fick jag höra via den här killens jobbarkompis att han hade tagit hunden och gett den till en kille som körde långtradare och att min hund suttit i en långtradare i många år,,hunden hade haft ett bra liv och långtradarchaffisen hade inte en aning om at hunden var stulen. jag fick aldrig veta namnet på långtradarchaffisen och fick veta först efter hundens liv var över,,typ 15 år senare.
15 långa år av oro och sorg över hunden.
vet än i dag inte vem som hade hunden.

Ulricaa

• -
« Svar #4 skrivet: 28 aug-10 kl 09:23 »
Gosh så arg jag hade blivit, och ledsen! just det där med djuren när dom bara försvinner och man inte vet vad som har hänt, det är ju fruktansvärt! Men jag håller med dom andra, gör en anmälan!
Småtokig skattejurist med båda fötterna i den halländska myllan!

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #5 skrivet: 28 aug-10 kl 10:14 »
Katten är en renrasig Ragdoll som är chipmärkt, och saken är polisanmäld, men eftersom hon inte såg att han tog katten. Så gör dom inget.. han backa upp vid garaget o då ser man inte tydligt, men efter som han va och brötade på trappen (mamma vågade inte öppna men hörde han prata med katten)och sedan fick väldigt brått iväg, kl 21;30 !! Sedan dess har katten varit borta.. MAN BLIR SÅ JÄVLA ARG

Min make och bror tog kontakt med gubben men han bara flamsa på om allt annat, verkar inte som han brydde sig alls. nää han hade inte katten sedan pratade han på om båten o allt annat. suck
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Vilse

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 28 aug-10 kl 11:46 »
Fråga där han handlar mat om han köper kattmat,,kattsand,,
Kan han ha kört katten och lämnat den nånstans?
Kontakta alla veterinärer som finns i närheten.
Sätt in en annons i lokala tidningen.
Kolla annonser på tex blocket ifall han sålt katten.

Vilket är mest troligt,,att han har katten hemma,,eller gett bort den eller bara släptt ut den nånstans??
Har dom nån gemensam vän som man kan fråga lite diskret iaffl dom varit hemma hos honom?

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #7 skrivet: 12 sep-10 kl 20:44 »
 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
GLADA NYHETER, POLISEN RINGDE HADE FÅTT IN EN UPPHITTAD KATT DOM KOLLADE CHIPET OCH DET VA VÅRAN KATT... mor och vi blev överlyckliga hon va borta i 5.5 vecka  ;D ;D ;D
va hon har varit med om får vi nog aldrig reda på

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #8 skrivet: 12 sep-10 kl 22:46 »
 ;D ;D ;D Grattis  ;D ;D ;D

Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Torptomten

• Ljuset lyser i mörkret ...
    • -
« Svar #9 skrivet: 13 sep-10 kl 18:56 »
 :D Grattis!  :D Men håll koll och notera om "han" dyker upp igen!!!
H/Tt
Djurägare, medmänniska på landsbygden och en liten del av den oändliga Skapelsen.

Motto: Ora et Labora!

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #10 skrivet: 16 sep-10 kl 11:24 »
Ja skulle helst vilja jaga fa. skapet av ön. katten får tyvärr inte gå ut längre det vågar vi inte.

pussling

• Notorisk stickare
    • Dalsland
« Svar #11 skrivet: 25 sep-10 kl 14:23 »
Så bra att katten kom hem! Det är så tråkigt när katter inte kan få vara ifred utomhus. Men jag undrar om alla raskatter passar utomhus, Ragdoll speciellt. Det sägs att den är som en trasdocka. dvs gillar att bäras omkring o blir då lealös.
En dag utan stickning är en förlorad dag.
En dag utan ny kunskap är nästan lika illa.
LeWi=jag

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #12 skrivet: 25 sep-10 kl 17:46 »
Så bra att katten kom hem! Det är så tråkigt när katter inte kan få vara ifred utomhus. Men jag undrar om alla raskatter passar utomhus, Ragdoll speciellt. Det sägs att den är som en trasdocka. dvs gillar att bäras omkring o blir då lealös.

ja men det är fortfarande en KATT
hon fångar möss och jagar iväg grannkatterna som vilken annan katt som helst... Nu va det en idiot som stal henne..

Dela detta:

* Inloggade just nu

572 gäster, 1 användare
DrMerkwurdigliebe

* Forum

* Om tidningen Åter

- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser