Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla kanin dog  (läst 1713 gånger)

Vårvind

• Lancashire Heeler, världens mesta hund
    • Skåne
    • Honey Veigas Kennel
Lilla kanin dog
« skrivet: 30 maj-06 kl 15:27 »
Jag hade en liten dvärgkanin som var ca 12 veckor,när hon var ca 7 veckor fick hon något konstigt anfall,jag vill likna det vid ett ep anfall,det gick över ganska fort och sen dess har hon varit både pigg och social, hon har ätit bra och växt bra och hon hade inga tendenser alls till några fler anfall.
Igår kväll när min dotter kom ut till kaninerna så låg hon död i buren och då hade vi ändå varit där ute ca 1 1/2 timme tidigare och då var det inget konstigt med henne hur pigg som helst. så vi tog ut henne och tittade igenom henne och det syntes ingenting på henne inga yttre skador alls,jag har aldrig varit med om detta innan, pigg ena minuten, död nästa??????
Lev idag.......imorgon kan det vara försent

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
Re:Lilla kanin dog
« Svar #1 skrivet: 30 maj-06 kl 16:53 »
Hjärnblödning kanske?
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Rosa

• ♥♥ Limousin ♥♥
    • -
Re:Lilla kanin dog
« Svar #2 skrivet: 30 maj-06 kl 18:02 »
Nosematos (encephalitozoon)  kanske ?

- Kaniner som lider av encephalitozoon visar en rad kliniska tecken som sträcker sig från "helt symptomfria tecken till plötslig död"...
källa:SVA
Ekologisk Limosinkor Blondekor och Fjäll/Fjällnärakor.
25Leicesterfår & 9 Helsingefår.Limousine ♥ har lägst foderförbrukning/kg tillväxt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

470 gäster, 2 användare (1 dolda)
jws jws

* Forum

* Om tidningen Åter

- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser