Precis som Betsla säger så är det svårt att handla billigt när man vill köpa ekologiskt. Ägg är just nu en rätt så stor utgift för mig faktiskt, eftersom mina egna höns inte har blivit gamla nog än, och min kompis svärmors höns har lagt av för tillfället, och när det gäller ägg så köper jag ENBART ekologiskt. Skulle jag inte ha råd att äta ekologiska ägg så skulle jag låta bli att äta dom helt och hållet, för burhöns-industrin skulle jag ALDRIG ha samvete att stödja.
En normal dag äter jag 2-3 ägg. Idag blev det en röra med creme fraiche, majonäs, finskuren skinka och hackat ägg tillsammans med ett gäng gurkskivor till frukost...

Det stora problemet med min LCHF-kost är nog att jag varken kan äta blomkål eller broccoli. Det är ju mer eller mindre stapelmat i LCHF annars, men jag får bara inte i mig det... Sååååååå äckligt!

Och kål överlag är nåt jag har väldigt, väldigt svårt för. Det enda jag klarar av är pizza-sallad...

Detta innebär att allt det billiga i LCHF är borträknat för min del...

Vad blir då kvar i grönsaks-väg... Zucchini äter jag rätt mycket av, och det är dyrt.
Sen äter jag rätt mycket fisk (mest lax), kravmärkt eller "hemodlat" kött och sallader, ostar, skinka osv... Ingen av dessa kan klassas som billig mat, tyvärr...
Som "tur" är har jag ingen familj att tänka på när jag köper min mat, så jag gör mina prioriteringar helt själv. Det är bara min egen ekonomi som lider av att jag köper en alldeles för dyr brie-ost... Men ack, va min tunga älskar mig när jag äter den!

/Sara