Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Päron "virke" till salu  (läst 5037 gånger)

fiffi

• Östergötland
Päron "virke" till salu
« skrivet: 19 aug-10 kl 17:34 »
Hejsan
Har ett STORT päron träd på tomten som jag vill bli av med, visst är päron gott men orkar inte ta hand om det, så jag är ute efter någon som vill ta vara på o använda sig av det.
Päron träd har jag fått höra skall vara väldigt "attraktivt" att hålla på med.
Någon som är intresserad så maila gärna så kan det fixas lite bilder eller om ni vill komma o kika på det.
Mvh Veronica

Guld

• Samlar på hantverkstekniker...
    • Västergötland
SV: Päron "virke" till salu
« Svar #1 skrivet: 28 aug-10 kl 20:23 »
Var finns trädet? Är det nedsågat? Dimmensioner stam, grövre grenar, längsta biten på stammen utan grenar??? Ska höra med trägänget.
Låt kunskap och erfarenhet följa oss alla in i framtiden...låt gamla kunskaper spridas och ge nya erfarenheter till nya generationer med lite nya grepp och idéer, för bevarandet av kultur och tradition för framtiden... och för själsligt välmående i allmänhet....

fiffi

• Östergötland
« Svar #2 skrivet: 29 aug-10 kl 12:42 »
Trädet finns i Motala, det är inte nedsågat, det har jag inte brytt mig om, men det är klart det går att annordna.
Stammen är ca 220 (inte lätt o mäta ensam tyvärr), sen grenar den ut sig i 2 stora delar, ena ligger på 124cm o den andra på ca 60, lite olika beroende på vart man mäter så klart, den tjocka delen kommer första grenen ca 3m upp kan jag tänka mig o på den andra är det väl en 2-2,5m trädet är väl ja en 6m i höjd av användbart "trä" kan jag tänka mig o då som sagt i 2 förgreningar.
Men absolut bästa är ju om man kan komma förbi o titta på det.
Vill bli av med det men ser hellre att någon tar hand om det än att jag eldar upp det eller kastar det på tippen.

Vill du ha lite bilder eller liknande så lämna din mail så skall jag se vad jag kan göra, är ju rätt fullt i päron just nu så bilderna blir nog inge bra.

Mvh Veronica

Guld

• Samlar på hantverkstekniker...
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 03 sep-10 kl 00:16 »
Intresse finns i trägruppen. Hör av mig snart. Prisbild?
Låt kunskap och erfarenhet följa oss alla in i framtiden...låt gamla kunskaper spridas och ge nya erfarenheter till nya generationer med lite nya grepp och idéer, för bevarandet av kultur och tradition för framtiden... och för själsligt välmående i allmänhet....

fiffi

• Östergötland
« Svar #4 skrivet: 03 sep-10 kl 18:03 »
kom hit titta på det o säg vad ni vill ge eller skriv det häröver, har ingen aning om vad det kan vara värt o det säger jag ärligt, vill inte bli lurad heller så visst kan man forska i det men är inte direkt intresserad och det är inte så att jag måste bli av med det.
Men några kronor måste det ju vara värt?

Maila gärna om du vill ha bilder osv, eller ett nummer att nå mig på.
imperial_veronica@hotmail.com

fiffi

• Östergötland
« Svar #5 skrivet: 06 okt-10 kl 15:46 »
Ingen annan intresserad?

gopo

« Svar #6 skrivet: 07 okt-10 kl 08:35 »
Hade jag bott närmare, så hade det varit intressant!

fiffi

• Östergötland
« Svar #7 skrivet: 11 nov-10 kl 16:22 »
Fortf. ingen som är intresserad?
Blir annars till o hugga ner o kasta på tippen, vilket jag tycker är väldigt onödigt när jag vet att intresset för päronvirke finnes.

Dela detta:

* Inloggade just nu

688 gäster, 1 användare
Peter

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser