Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Namn på höns husen  (läst 5142 gånger)

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Namn på höns husen
« Svar #20 skrivet: 15 aug-10 kl 17:33 »
har inga fåglar just nu, men snart är det dags :) så jag har snappat åt mig några namn och även kommit på några själv som jag kommer använda :)  :-[  ::)

Rederiet = hönshus?
Kackelhuset = Hönshuset
Galeriet = Tupphuset

« Senast ändrad: 30 okt-10 kl 11:49 av ╚ⓥⓐⓡⓖⓖⓡⓐⓥ╝ ♂ »
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Markim

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 15 aug-10 kl 20:10 »
Galerinan var ju klockrent..Underbart..=)

barbros

« Svar #22 skrivet: 15 aug-10 kl 20:21 »
kackelimanget

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #23 skrivet: 15 aug-10 kl 20:42 »
detta blev det, kalla mej gärna tokig men gud va jag tycker det är kul  :P
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #24 skrivet: 16 aug-10 kl 16:15 »
'Galenskaparna' - både tuppar å höns skapar ju nya gal-ningar.  :-[

Fast då kanske man skulle haft en hundgård med nakenhund också, så att man får dit 'och After Shave'

;D

Sizzela

• Västergötland
« Svar #25 skrivet: 16 aug-10 kl 17:35 »
...men då är det ju det jag har! Galenskaparna och After shave! Min nakenkatt rastar jag tillsammans med min tupp, hönor och kycklingar = kombinerad höns/kattgård...och det är tuppen som bestämmer över alla...hehe.

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #26 skrivet: 16 aug-10 kl 18:43 »
...men då är det ju det jag har! Galenskaparna och After shave! Min nakenkatt rastar jag tillsammans med min tupp, hönor och kycklingar = kombinerad höns/kattgård...och det är tuppen som bestämmer över alla...hehe.

;D
Vassego. Skylten får du göra själv, men namnet bjuder jag på.
Eller snarare är det mina favoritunderhållare som bjuder, antar jag.  :-*

pålle

• Gäst
« Svar #27 skrivet: 30 okt-10 kl 11:20 »
detta blev det, kalla mej gärna tokig men gud va jag tycker det är kul  :P
förlåt en liten klagan du glömde S i svarte bos residens  om du inte stava så medvetet förstås .mvh

Dela detta:

* Inloggade just nu

645 gäster, 1 användare
Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser