Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Storsäck  (läst 3874 gånger)

mazze

• Småland
    • Komålen
Storsäck
« skrivet: 10 aug-10 kl 23:13 »
Vilka företag i södra sverige säljer hönsföder i storsäck? Tröttnat på alla dessa säckar...
Har en massa kor, höns, ankor, får o hundar. Vänligen läs vilka raser jag har på min hemsida.

ramsta

• Uppland
    • Ramsta lasergravyr
SV: Storsäck
« Svar #1 skrivet: 10 aug-10 kl 23:45 »
joh.hansson Uppsala
http://www.ramstagravyr.se ,6 barn och en helt underbar fru,3 taxar,15 höns

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #2 skrivet: 10 aug-10 kl 23:49 »
Uppsala är inte södra Sverige, det är mellansverige. Är man från Skåne är Uppsala nästan Norrland  ;).
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Attes matte

• Jämtland
« Svar #3 skrivet: 11 aug-10 kl 00:04 »
Uppsala är inte södra Sverige, det är mellansverige. Är man från Skåne är Uppsala nästan Norrland  ;).

Och bor man i Kiruna så är Uppsala utan tvivel södra Sverige...  ;D Jag tycker Uppsala är "södra Sverige" och jag bor i Östersund...  ::) Det är ett lååååångt land vi lever i! ;)

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

anders 67

• Dalarna
« Svar #4 skrivet: 11 aug-10 kl 00:07 »
Men vad jag vet så levererar dom i hela Sverige.
(Uppsala = norrland   :o ;D)
Fjällkor,rödkullor,telemarkskor,SRB-kor,dölekor,holsteinkor, lantrasfår,höns,grönsaksodling

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #5 skrivet: 11 aug-10 kl 05:46 »
(Uppsala = norrland   :o ;D)
Ja, bor man där det är mycket kortare avstånd känns en transport från Uppsala orimlig. Man är ju van vid att allt finns på mindre än 6-7 mils, det mesta finns på mindre än 4 mils avstånd.

Och i för en skåning är ju Norrland allt som är norr om Hallandsåsen, och är därmed ganska ointressant  ;).
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Skogsnatt

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 11 aug-10 kl 06:33 »
Vilka företag i södra sverige säljer hönsföder i storsäck? Tröttnat på alla dessa säckar...
Fråga på Lantmännen. Dom säljer ju höns/kycklingfoder i bulk, så det borde rimligen gå att få storsäckar också.
Ett alternativ är ju att skaffa en bli bulkrör och göra så att man kan blåsa från en bulkbil i storsäck. Säckar finns ju att köpa och har man ett antal, så är det ju bara att blåsa fodret i dem

Skogsnatt

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 11 aug-10 kl 06:36 »
Och bor man i Kiruna så är Uppsala utan tvivel södra Sverige...  ;D Jag tycker Uppsala är "södra Sverige" och jag bor i Östersund...  ::) Det är ett lååååångt land vi lever i! ;)

/Sara
Om man ska vara lite ärlig, så ligger nog Östersund ganska mitt i Sverige, både på längden och bredden.
Jag vet inte om jag är ute och reser, men när man passerar skylten " Välkommen till Lappland" utmed Bävervägen, då är man i Norrland på allvar. Det känns så iaf

Existens?

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 11 aug-10 kl 07:45 »
Det är inte så enkelt nu längre, allt är så styrt så det är ju inte bara att be nån pytsa i lite i en storsäck. Ska man handla på Lantmännen måste man ju dessutom vara medlem, annars är man hänvisad till att be dom ta hem på Granngården, och eftersom det inte längre ägs av Lantmännen, så är det heller ingen okomplicerad väg.

Svenska foder däremot kan man ju bara beställa ifrån, utan nåt medlemskrav, men då är det antingen löst, i bulk, och då är det ju 3 ton som gäller, annars blir det extremt dyrt.  Tar man i bulk så kan det ju blåsas in varsomhelst i stort sett.

Annars går man via deras Djur&Natur butiker och kan få i säck, men då vanlig småsäck.

Återstår då mindre kvarnar och handlare ( och det är ett utdöende släkte )..   Fodermix i Vara t.ex, där man nåt så när enkelt kan få det i storsäck.

Skogsnatt

• Gäst
« Svar #9 skrivet: 11 aug-10 kl 21:19 »
Det är inte så enkelt nu längre, allt är så styrt så det är ju inte bara att be nån pytsa i lite i en storsäck. Ska man handla på Lantmännen måste man ju dessutom vara medlem, annars är man hänvisad till att be dom ta hem på Granngården, och eftersom det inte längre ägs av Lantmännen, så är det heller ingen okomplicerad väg.

Svenska foder däremot kan man ju bara beställa ifrån, utan nåt medlemskrav, men då är det antingen löst, i bulk, och då är det ju 3 ton som gäller, annars blir det extremt dyrt.  Tar man i bulk så kan det ju blåsas in varsomhelst i stort sett.

Annars går man via deras Djur&Natur butiker och kan få i säck, men då vanlig småsäck.

Återstår då mindre kvarnar och handlare ( och det är ett utdöende släkte )..   Fodermix i Vara t.ex, där man nåt så när enkelt kan få det i storsäck.
Hmm. Det var dålig service. Jag har handlat på Lantmännen i Örkelljunga i 30 år och inte varit medlem en enda sekund

Attes matte

• Jämtland
« Svar #10 skrivet: 11 aug-10 kl 21:57 »
Om man ska vara lite ärlig, så ligger nog Östersund ganska mitt i Sverige, både på längden och bredden.
Jag vet inte om jag är ute och reser, men när man passerar skylten " Välkommen till Lappland" utmed Bävervägen, då är man i Norrland på allvar. Det känns så iaf

Nu blev det iofs väldigt OT, men japp, Östersund ligger väldigt mitt i Sverige. Jag har hundra mil till Malmö och hundra mil till Treriksröset. ;) Och 20 mil till kusten och 15 mil till norska gränsen.

Vi har helt enkelt bästa bästa stolarna i en biosalong... Mitt i mitten!  ;D

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Melsäter

• Naturens kraft är en gåva
    • Södermanland
« Svar #11 skrivet: 20 aug-10 kl 06:12 »
Tack för tips om Fodermix i Vara!
Fler som har småhandlare att rekommendera?
Nystart i livet med katter och höns - Sörmlandsnaturen omfamnar

mita67

• Blekinge
    • Sitt, Ligg och Lek
« Svar #12 skrivet: 26 aug-10 kl 20:12 »
Kolla kvarnen i Näsum, där handlar jag det mesta. Östanå kvarn tror jag den heter.

Dela detta:

* Inloggade just nu

373 gäster, 1 användare
köksträdgård

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser