Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kylförvaring på marknader  (läst 1386 gånger)

louise

• Gäst
Kylförvaring på marknader
« skrivet: 08 aug-10 kl 17:07 »
Nån som har erfarenhet av att sälja kylvaror på marknad? Smarta enkla lösningar på att hålla varorna kalla?

gurra_58

• Västerbotten
SV: Kylförvaring på marknader
« Svar #1 skrivet: 12 aug-10 kl 22:10 »
Nån som har erfarenhet av att sälja kylvaror på marknad? Smarta enkla lösningar på att hålla varorna kalla?
Du måste enl EU reglerna ha samma kylutrustning som i en affär.Detta tycker jag själv är för jävligt men som du kanske vet så finns det alltid någon idiot som anmäler.Ett kylskåp med glasdörr skulle jag säga är det bästa
Vad kunden sen gör efter att han köpt köttet är hans sak,men du går fri i händelse av att något skulle hända
En investering,men det finns mycket begagnat på marknaden eller så gör du något enkelt själv.Huvudsaken
är att det hålls kallt,portabla kylaggregat finns att tillgå

louise

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 12 aug-10 kl 22:13 »
Nej det måste jag inte ha. Men jag måste bevisa att jag kan hålla det kallt hela tiden, metoden hur jag gör får jag välja själv.

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 12 aug-10 kl 22:24 »
Ja, bara termometern visar det den ska.

Av en händelse, kom jag på en ruskigt enkel lösning. Spånlåda med lock fodrat med fårskinn. Egentligen skulle jag bara ha nåt som var snyggt, en gång hade jag choklad med och för säkerhets skull slängde jag i en kylklamp, det blev ju fryset där i  :o

I somras, när det var vämebölja, fraktade jag frysvaror 5 timmar i AC-fri bil. Allt var som om jag hade tagit ut frysen  :)
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

louise

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 14 aug-10 kl 21:01 »
Ja.. fast det ska ju inte frysa, bara hålla 2 - 8 grader. Och hålla i.. cirka.. 7-8 timmar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

732 gäster, 2 användare (1 dolda)
Ljunghonung

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser