Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ledsen...och glad  (läst 666 gånger)

Dagg

Ledsen...och glad
« skrivet: 04 aug-10 kl 17:20 »
Min ena hönsmamma togs av räven då hon försvarade sina kycklingar igår  :'(. Vad göra med hennes småttingar? De försökte följa andra hönsmammor, men accepterades inte. Jag tog dem i famnen och funderade. I hönshuset låg Hilda på tomt rede. Kanske....jo, jag provar...och kan ni tänka er- de accepterade varandra direkt och idag går de små med Hilda och följer henne troget! Duktiga Hilda!!!  ;D Det har hänt förr att kycklingar blivit bortadopterade, men då har det varit en höna som legat på ägg eller haft egna kycklingar också.
//Dagg

hundliv

• Gästrikland
SV: Ledsen...och glad
« Svar #1 skrivet: 04 aug-10 kl 17:32 »
Helt otroligt! Hur gamla är kycklingarna? Roligt att höra

Dagg

« Svar #2 skrivet: 05 aug-10 kl 09:57 »
Ca två veckor. Ja, visst är det härligt när det fungerar  ;D!
//Dagg

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
« Svar #3 skrivet: 05 aug-10 kl 15:41 »
Härligt att höra!
Bra jobbat

Johanna
Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

carinalil

• Småland
    • Kackelsidan
« Svar #4 skrivet: 06 aug-10 kl 12:16 »
Oh så härligt med ett "lyckligt slut" :)
Stora höns: Orpington: gul,Skånska blommehöns
Fransk Vädurskaniner

Dela detta:

* Inloggade just nu

594 gäster, 2 användare (1 dolda)
Ascentrwn

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser