I går kl ,si sådär runt midnatt flyyyyger jag upp från kudden, väcker min man.
Vaaaakna, jag glömde stänga till Kalkonerna!!!(vet inte varför jag väckte honom

)
Han går ut, men det tar så lång tid för honom att komma in, så jag går ut jag med.
Jag ser honom försöka locka ner kalkondamerna, 2 st ,från högsta delen i hönsens utegård.
Äh, va f-n, säger jag, sådär får du aldrig ner dem. Jag går in och petar på dem underifrån med en sopkvast.
Ja, juste...nu var det då mörkt ,väldigt mörkt, ute och i vanliga fall, så flyger de in,då jag peter på dem med kvasten, men NU!!

De flyger upp på Lastbilen,sätter sig på hyttaket.
Jag ber min man peta till dem ( de har5 meter till Kalkonboxen ) Jaha, då flyger de upp på hönshustaket.
Sedan flyger den ena in i kalkonernas fina hage och min man går dit,
jag försöker få ner den andra kalkonen från hönstaket.
Det är mörkare...ser inte mycket, brännässlor överallt, står där i foppatofflor och t-shirt.
Ser min man springandes i fårhagen, i en likadan mundering som jag har,
"min" kalkon flyger ner i kalkonhagen, jag springer runtoch in i hagen,ser hönan,ramlar ner i diket, aj, brännäslor,bryr mig inte, jag SKA ha kalkonen.
Hör min man skrika uppe på gården, ser en vit t-shirt som springer förbi, antar att det är min man,han låter inte glad.
Jag närmar mig "min"kalkon,hon får panik, börjar klämma sig igenom staketet, jag får tag på henne,trodde jag, jag hade fåt tag på hennes alla stjärtfjädrar och dem höll jag nu i handen, hon sprang utanför utan fjädrar .
Jag springer runt, får til lslut tag på den nakna hönan, hon hade EN rumpfjäder kvar, det såg så löjligt ut,så jag drog bort den också.
Min man kommer, han hittar inte hönan, hon sprang i hästhagen, men sedan var hon borta...
Vi släppte ut hundarna och hoppades att hon skulle komma tillbaka.
Hundarna håller rävenborta och på morgonen var hönan hemma.
Jag tror inte den rumplösa kalkondamen kan flyga,får de har varit i inhängnaden hela dagen, annars brukar de vara utanför.
Slutkontentan i denna historia är, har du glömt att ta in kalkonerna,så låt dem för faaan vara ute,det hjälper inte att försöka få in dem då de inte ser ett smack!