Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  galltvål  (läst 4802 gånger)

Lotta_och_Micke

• Skolan Forsaström
galltvål
« skrivet: 19 maj-06 kl 10:03 »
Någon som provat galltvål på fläckar och hur har det funkat i så fall?
Eller några andra fläckbortagningstips?
Gäller främst lite mer ingrodda fläckar av bär,spenat,gräs osv som inte gått bort i tvätten.
Fast de är kanske svåra att få bort? ???

solkatten

• Väskor, kuddar, plånböcker mm med härliga motiv
Re:galltvål
« Svar #1 skrivet: 19 maj-06 kl 20:04 »
Min väninna rengjorde några gymnastikskor som hon hade tänkt slänga, de blev som nya så nu ska hon nog sälja dom istället.

solkatten

• Väskor, kuddar, plånböcker mm med härliga motiv
« Svar #2 skrivet: 20 maj-06 kl 19:45 »

amason

• Värmland
« Svar #3 skrivet: 22 maj-06 kl 20:20 »
Till bär o fruktfläckar är vanlig citronsyra alldeles utmärkt. En sån där påse som man hittar i kryddhyllan på affären. Helt ofarligt ifall något barn skulle hitta blötläggningen. Bara surt! :-X
Alla borde läsa om "atomteorin" i Flann O'Briens bok Den Tredje Polisen ;)

Magda

• Västerbottens kustland
    • Västerbotten
    • Fru Magdas
« Svar #4 skrivet: 24 maj-06 kl 19:31 »
Jag använder linoljesåpa till allt. Tar bort i princip vilka fläckar som helst. Säljs av Gysinge byggnasdvård.

Fru Magda bor på en gård i Västerbottens kustland med make och tre barn. Lite djur och stora odlingar. Odlar för avsalu med start sommaren 2012. Bloggar på http://blog.frumagdas.se Följ mig gärna på facebook, http://www.facebook.com/frumagdas

Dela detta:

* Inloggade just nu

603 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser