Dvärgkochin med hätta?

Startat av LillaY, 15 Jul-10 kl 16:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

LillaY

Finns det verkligen dvärgkochin som har hätta? Alltså, renrasiga.. Jag har aldrig hört talas om detta förut, men en vän till mej har en sån, som hon säger är en ren dk.
Don't change so people will like you. Be yourself and the right people will love you.

Bettyboop

Bor på härlig lantgård med Hästar, katter, kaniner, Rottweiler, Lohmanhöns, Dvärgkochin och Dvärgwyandotter. Odlar massor.

Lycka

NEJ dv Kochin har INTE hätta.
Hedemorahöns

LillaY

Okej, då var det som jag trodde ;D Kanske skulle upplysa min vän om detta...hon var totalt bergsäker på sin sak nämligen.  :-X
Don't change so people will like you. Be yourself and the right people will love you.

Linkoso

Antagligen dv silke ikorsat. ;)  Kolla om den har 5 tår och/eller blå hud. Iofs. spelar det ingen roll om den inte har det. För dv kochin med hättor finns ändå inte. :P
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

LillaY

Citat från: Linkoso skrivet 15 Jul-10 kl 17:23
Antagligen dv silke ikorsat. ;)  Kolla om den har 5 tår och/eller blå hud. Iofs. spelar det ingen roll om den inte har det. För dv kochin med hättor finns ändå inte. :P

Det var det jag råkade fråga och fick svaret att NEEEEEEJ det är en ren dk...med hätta..  ??? Haha, men nu när jag hört från flera håll att det inte finns så tror jag på det ;)

Lycka

var och en är salig i sin tro ;)
Hedemorahöns

LillaY

Jag har en kyckling nu som är blandning mellan silkes och dk, kanske den blir lik hennes fina höna ;D Då kan jag ju lite försiktigt visa henne den :D

Linkoso

Här är två dv silke med skägg X dv kochin. :D Tuppen har jag dock inte kvar, han flyttade i våras. Hade då utvecklat mera fjädrar än vad han har på denna bild.

Och hönan ska jag ta en ny helkroppsbild på, då den jag har är bortslarvad på datorn bland alla mappar. ::)

Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

483 Gäster, 0 användare