Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  igelkotten  (läst 21393 gånger)

Narren

• Uppland
SV: igelkotten
« Svar #60 skrivet: 20 maj-11 kl 23:13 »
Jag har också undrat över var alla igelkottar tagit vägen men tänkt att de kanske inte är så att de blivit färre utan att mitt minne istället har överdrivit antalet igelkotts-möten under min barndom. I förrgår hittade dock hunden en kotte i en häck utanför huset. Vi bjöd den på lammstek och ett fat med vatten. Hoppas nu att den inte tyckte att hunden var alltför otäck, och vill komma hit fler gånger och kanske t o m flytta in i våra rishögar.

Om någon vill bygga ett igelkottsbo finns en beskrivning här:
http://www.naturskyddsforeningen.se/upload/Foreningsdokument/Ovrigt/Igelkottsbo%20f%C3%B6r%20vintern.pdf 
May the forests be with you and your children.

Vilse

• Gäst
« Svar #61 skrivet: 21 maj-11 kl 07:31 »
hoppas du blir uppäten >:D ;D

Kan ju bli ett tvärtomfall här!  ::) ;D
kotten har snaskat!  >:D

allvarligt,,det är grävlingen som man ska ha äggskal i stövlarna för att den biter tils det knakar,,sant eller inte??
men igelkotten kan inte bita tills det knakar,,den har ju inte ens munvinkel nog att hugga en människa över ett ben!
det är ju lika osannolikt som att en yorksghireterrier kan bita genom mina gumistövlar o skada mej! ha ha ha

en kotte kan bita,,javisst,,men den gör det bara om den blir retad o provocerad,,annars så morrar den bara o gör ett snabbt utfall o retirerar sen till att bli taggboll,,

rackarns

• Närke
« Svar #62 skrivet: 22 maj-11 kl 12:44 »
jag har undrat detsamma. Inte sett en levande kotte på många år! :(

Dela detta:

* Inloggade just nu

493 gäster, 4 användare
JohannaKalvhult, Ollefund, fri, simon.arvestrand

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser