Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  oj..jaha det här kanske var korkat....  (läst 1339 gånger)

rixx

• Södermanland
oj..jaha det här kanske var korkat....
« skrivet: 12 jul-10 kl 11:59 »
jag har just byggt klar min hönsgård men..jag har ett äppelträd i den. Kommer hönsen flaxa upp i den och sedan ta sig ut? stängslet är bara ca: 120 cm högt?

anne-lie50

• Gäst
SV: oj..jaha det här kanske var korkat....
« Svar #1 skrivet: 12 jul-10 kl 12:01 »
vissa höns behöver nog inte ens trädet till hjälp, de kan flaxa över ändå  ;D

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
SV: oj..jaha det här kanske var korkat....
« Svar #2 skrivet: 12 jul-10 kl 12:04 »
Det var kanske ett lite lågt stängsel... Innan jag satte nättak på vår hönsgård hade vi en blommehöna som flög ut och det var två meter högt...

Sen är det en trygghet att ha nättak, vi har också ett träd i vår hönsgård, det är trevligt för hönorna med skugga, de kan gräva bland rötterna och så, man kan med lite pyssel och trix näta runt trädet.

Kanske kan du göra nättak som på ett tält, sätt en hög stolpe i mitten, eller en rad stolpar om det är en avlång gård så du kan gå rak i mitten av hönsgården, ibland vill man ju gå in där också.
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Dela detta:

* Inloggade just nu

506 gäster, 2 användare (1 dolda)
torbjorn

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser