Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sätta in vattenburen värme...  (läst 15975 gånger)

Tacitus

• Ångermanland
SV: Sätta in vattenburen värme...
« Svar #20 skrivet: 18 aug-10 kl 17:02 »
En hisklig massa pengar kostar det, materialet hamnade på ca 100 000 och jobbet gör jag själv.

Katharina K

• Västergötland
« Svar #21 skrivet: 18 aug-10 kl 20:30 »
Ok, det har man ju inte liggande under huvudkudden direkt, men jag ficj fram ungefär detsamma när jag kollade runt lite.
Men när jag räknar på det så skulle vi nog kunna tjäna ca 15 000 kr/år på det vilket gör en payoff på ca 7 år. Då räknar jag med att vi eldar med ved och ved har vi gratis i vår skog. Så det blir isf vedpanna.
Alternativt bergvärme, men det tjänar vi mindre på (fast man kan vara latare  :P). Tror ändå detta är en av de bästa investeringarna man kan göra.

frsto

• Skåne
« Svar #22 skrivet: 16 sep-10 kl 09:50 »
Hittade en räknesnurra på värmepumpsforumet som man kan använda för att räkna på Payoff tiden. http://www.jsenergi.com under kalkyl

Kanske kan vara till hjälp!

Dela detta:

* Inloggade just nu

443 gäster, 2 användare
peterm, simon.arvestrand

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser