Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hitta folkdräkt?  (läst 2783 gånger)

yrsa

Hitta folkdräkt?
« skrivet: 26 jun-10 kl 19:32 »
Hej allihopa!

Jag går i dräkttankar! Har fått tag på en del delar (mössa, väska, sjal och blus), men behöver ju komplettera lite för att få till en hel dräkt. Men det är inte så lätt att hitta mönster på folkdräkter har jag upptäckt! Och därtill rätt mönster... Dessutom vet jag inte varifrån de dräktdelar jag har kommer ifrån exakt. Jämtland, möjligen Alsen eller Offerdal... Man skulle kunna göra en film om mig "Jakten på den försvunna dräkten".  Hursomhelst, är det någon här som är haj på folkdräkter  eller har någon idé om vart man kan vända sig?
Things do not change, we change. Sell your clothes and keep your thoughts.
H D Thoreau

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
SV: Hitta folkdräkt?
« Svar #1 skrivet: 26 jun-10 kl 19:34 »
Hör med hembygdsföreningen där du bor om det finns en sån, annars är Jamtli en bra kunskapskälla - www.jamtli.com
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

512 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser