Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  HÄSTMANNEN ÄR I SVÅRIGHETER  (läst 99150 gånger)

Kallas gardAnita

• Dalsland
HÄSTMANNEN ÄR I SVÅRIGHETER
« skrivet: 18 jun-10 kl 15:56 »
Min sambo lyssnade på radio nyheter i dag, Hästmannen talade i radion. Myndigheterna har tänkt att ta Hästmannens hästar från honom. Han kan inte ha hästarna ute tillräckligt mycket. FINN DET NÅGON SOM KAN HJÄLPA HÄSTMANNEN MED DET HAN BEHÖVER??? Kanske  behöver han hjälp med att göra hästhagar för vinter bruk? FINNS DET NÅGON MED TID OCH VILJA, SÅ SNÄLLA HJÄLP HONOM! INTE LA HANS ÄLSKADE HÄSTAR BLI SLITIT FRÅN HONOM, VEM VET KANSKE DOM TÄNKER PÅ SLAKT TILL OCH MED?

Lainde

• Självverksam Skogsförvaltare
    • -

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
SV: HÄSTMANNEN ÄR I SVÅRIGHETER
« Svar #2 skrivet: 18 jun-10 kl 16:14 »
Hörde också, var väl att hästarna var för mycket inne på vintern och att han inte var bra på att se att de var sjuka..
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

Neinor

• Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
« Svar #3 skrivet: 18 jun-10 kl 20:59 »
Tråkigt, men samma regler gäller för alla.
Är hans skötsel undermålig måste det ju åtgärdas, eller?

/en som knappt vet vem hästmannen är
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
« Svar #4 skrivet: 19 jun-10 kl 19:26 »
Vad jag förstår står de inne i spilta hela vintern. Stod i en tråd på Buke.

pålle

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 19 jun-10 kl 19:42 »
  Vad ja vet så är det nog inte olagligt att en häst står på spilt men det handlar nog om tiden skulle ja tro
« Senast ändrad: 20 jun-10 kl 11:38 av pålle »

Jakobsson

« Svar #6 skrivet: 20 jun-10 kl 10:08 »
Tråkigt, men samma regler gäller för alla.
Är hans skötsel undermålig måste det ju åtgärdas, eller?

/en som knappt vet vem hästmannen är

Sök på google, titta på filmen & läs på hans hemsida! Det e en underbar man med klokt
& sunt tänkande men som tyvärr e lite till åren & inte klarar allt riktigt själv längre.
Han älskar sina hästar riktigt från hjärtat, likaså med sin skog, sin gård. Han e verkligen
speciell på ett positivt sätt!

Har försökt få kontakt via hemsidan för att erbjuda hjälp! Min man vill verkligen dit & stängsla.

winnie_poe

• Endast jag kan leva mitt liv. Lev det som varje da
    • Västerbotten
    • Lust och fagring
« Svar #7 skrivet: 20 jun-10 kl 11:32 »

Som Strömsholms hästarna och många liknande.. Inte alls bra men ack så vanligt.. Men hjälp den gamle mannen med hans hästar.. Sedan får man se de som en tråd att det bara kan bli bättre, tänk på att hästmannen inte är så vital längre.. Tänk framåt  :-[
Bor med mannen i en gammal Västerbottengård, har bott i skärgården ett tag.Vi har en Curly coated retriever. Vill ha tag på getter (killingar)till slutet på april början på maj..

winnie_poe

• Västerbotten
    • Lust och fagring
« Svar #8 skrivet: 20 jun-10 kl 11:37 »
Sök på google, titta på filmen & läs på hans hemsida! Det e en underbar man med klokt
& sunt tänkande men som tyvärr e lite till åren & inte klarar allt riktigt själv längre.
Han älskar sina hästar riktigt från hjärtat, likaså med sin skog, sin gård. Han e verkligen

Har försökt få kontakt via hemsidan för att erbjuda hjälp! Min man vill verkligen dit & stängsla.
Ni är fantastiska, fina människor ;)) Ja en god man är han hästmannen och är som sagt var till åren.. Snälla var inte för kvicka att dömma han, se filmen och läs boken först.. Det är den ödmjukaste man jag sett och hört och vilken kärlek han har till sina djur ;)
Bor med mannen i en gammal Västerbottengård, har bott i skärgården ett tag.Vi har en Curly coated retriever. Vill ha tag på getter (killingar)till slutet på april början på maj..

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #9 skrivet: 20 jun-10 kl 12:00 »
Vart bor hästmannen ? vi som bor långt bort kanske kan bidra med grejer ist ? Kan vara värt att hitta några flickor som kan ta sej dit dagligen även på vintern o sköta om hästarna .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

patrick.

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 20 jun-10 kl 12:07 »
Vart bor hästmannen ? vi som bor långt bort kanske kan bidra med grejer ist ? Kan vara värt att hitta några flickor som kan ta sej dit dagligen även på vintern o sköta om hästarna .

Han bor i Råskog nere i småland :)

Kallas gardAnita

• Dalsland
« Svar #11 skrivet: 20 jun-10 kl 13:05 »

Helt fantastiskt! Gör det hjälp honom! Har ni hittat fram hans adress? Har han telefon? Det finns sida för Hästmannen på Facebook Där vet någon kanske vart han bor och hur en kan kontakta honom. Kanske måste en på besök för båda kunna prata eller/ och hjälpa honom?!

Kallas gardAnita

• Dalsland
« Svar #12 skrivet: 20 jun-10 kl 13:44 »
Vi har våra hästar i lösdrift. Kanske kunde någon hjälpa Hästmannen så att hans hästar kunde gå i lösdrift? Om han vill det. Då får dom ju komma sig ut så mycket dom vill. En kan göra så att dom kunde varit lösa i stallet? Och dörren vanligen öppen, eller ta den helt bort? Och ha hagen så att hästarna kommer direkt från stallöppningen till sin hage... Jag har inte varit där, jag vet inte hur det ser ut där...
Hos oss har vi bygd enkla ligghallar, dom har hård ( grus, sand ) område nära ligghallarna, därifrån börjar hagar, åker för vinterbruk, där slår vi gräset och torkar till hö på sommaren. ( Dom är i stora sommarhagar på sommaren, vi hämtar dom för arbete/lek...)

pålle

• Gäst
« Svar #13 skrivet: 20 jun-10 kl 18:13 »
 Ja undrar nu hur ni tänger hästmanen använder sina hästar på ett helt annat sätt än ni medan han använder flera gånger om dann typ ja tror det handlar om att han behöver hjälp med att ordna vinter hage för daglig ute vistelse när han inte använder  dom. Ingen som frågat som skäner han lite ?.  Miss för stå mig rätt nu alla vi vi ju han väl all så ut går i från hans be hov som ja ser det inte våra bara det upp fyller djur skydds lagen . Mvh
« Senast ändrad: 20 jun-10 kl 18:28 av pålle »

winnie_poe

• Västerbotten
    • Lust och fagring
« Svar #14 skrivet: 21 jun-10 kl 01:17 »
Den goa mannen

Hästmannen - skyst kossa

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
« Svar #15 skrivet: 21 jun-10 kl 21:19 »
Som Strömsholms hästarna och många liknande.. Inte alls bra men ack så vanligt.. Men hjälp den gamle mannen med hans hästar.. Sedan får man se de som en tråd att det bara kan bli bättre, tänk på att hästmannen inte är så vital längre.. Tänk framåt  :-[

Men visst ser du väl ändå skillnaden på hästar som rids och arbetas, går i skrittmaskin och står i box gentemot hästar som står still utan motion i en spilt stora delar utav året?!

Inget av dem är hästhantering som jag själv praktiserar men jag vet ju klart vad jag föredrar om jag måste välja.....

Kallas gardAnita

• Dalsland
« Svar #16 skrivet: 24 jun-10 kl 14:29 »
Det är lätt att få till lösdrift, och det kan vara lätt ställt. Om han Hästmannen vill och kan få hjälp.
Då har ju hästarna det jättebra också! Och Hästmannen vill väl må bra av det?

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #17 skrivet: 25 jun-10 kl 01:47 »
Är det bara jag som tycker att han verkar vara lite ...eee...trög?
Alltså är han gammal o senil eller trög på nåt sett`?
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Existens?

• Gäst
« Svar #18 skrivet: 25 jun-10 kl 07:06 »
Är det bara jag som tycker att han verkar vara lite ...eee...trög?
Alltså är han gammal o senil eller trög på nåt sett`?

Senil är han nog inte direkt.. men lite annorlunda..det är därför det har gjorts en film om honom ;)

Gladesh

• Allt bara flyter!
    • Västergötland
« Svar #19 skrivet: 25 jun-10 kl 08:53 »
Det har inte slagit herrskapet att något kanske kan vara fel med djurskyddslagen i sig? "Samma regler gäller för alla", nej, hörni, samma regler gäller för vanligt folk utan alltför stora pengar och kontakter/inflytande. Det är också de = ni/vi som lever under lagarna som de inte varit med och bestämt. 

Mår hästmannens hästar dåligt? Hur vet ni det och hur vet fyrkantiga byråkrater = systemets marionetter det?

Systemets företrädare och anhängare jagar ALLA som på något vis vågar avvika från normen. Det gör mig inte allra mest förbannad för jag har sett det så många gånger förut. Somligas respons här på forumet gör mig riktigt förbannad - Dubbeltänket.

Vad har ni för att ni tror på detta skitsystemet? Ingenting.
Systemets företrädare tror inte på er, bara så ni vet. Och det lär ni komma att få se under de närmaste åren för det tar inte slut med personer som Hästmannen!

Dela detta:

* Inloggade just nu

1513 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser