Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönor äter dom orm??  (läst 3674 gånger)

mina1982

• Värmland
Hönor äter dom orm??
« skrivet: 16 jun-10 kl 12:21 »
ÖH.... mina hönor har just fångat en koppar orm och har nu fullt sjjåå med att ha i hjäl den  :o ska jag ta den ifrån dom eller äter dom ormar??

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Hönor äter dom orm??
« Svar #1 skrivet: 16 jun-10 kl 12:30 »
KOpparormar är inte ormar utan ödlor utan ben ;) Och ja, hönsen kommer förmodligen att äta upp den.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

mina1982

• Värmland
« Svar #2 skrivet: 16 jun-10 kl 12:31 »
ja jo det visste jag ,men inte att höns åt så stora grejer ;D

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #3 skrivet: 16 jun-10 kl 14:16 »
Mina hönor har haft ihjäl och ätit flera kopparormar som jag sett dem göra, och kanske ännu fler när jag inte sett det... Det brukar börja med att en får tag i den och springer med den i näbben sen kommer nästa och tar den för henne, eventuellt lossnar en bit då som hon äter upp och så håller de på, de äter dem väl inte direkt hela alltså.

Lite äckligt är det och synd på kopparormarna, men de gånger jag sett dem har de redan hunnit bita och rycka och slå den stackaren i marken flera gånger så då har jag tyckt att det är lika bra att de får hålla på.
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

taccotad

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 28 jun-10 kl 16:28 »
våra hönor fick tag i en sådan och åt den bit för bit. Såg rätt hemskt ut men det är säkerligen inte första gången dom äter en sån.

zombivarg

• Jag kan inte leva utan mit liv
    • Skåne
« Svar #5 skrivet: 11 jul-10 kl 12:41 »
Mina höns hittade en föra året men den svaldes hel av en enda höna  :-X
When you can live forever
What do you live for

Smic

• Sara. Men ibland är det Johan som skriver :)
    • Västergötland
    • Västergården
« Svar #6 skrivet: 23 jul-10 kl 22:22 »
De hann förstås inte börja äta på den...
Men ni skulle sett upphetsningen och lyckan i hönsburen när en stackars mus råkade springa in.....!  :-X

saraviktoriad

• Södermanland
« Svar #7 skrivet: 24 jul-10 kl 16:17 »
Tuppen lyckades få tag i en kopparorm och han kallade stolt på sin flock och oj oj vad de kallasade på den stackars ödlan. Smaskens!!!

Hoppas bara inte de hittar en huggorm nästa gång......
Klart det går att leva och bo som på landet, samtidigt som man bor i Sveriges huvudstad. Eller ja, snarare strax utanför så att barnen, katterna och åsbohönsen kan strutta runt fritt i trädgården samtidigt som jag förvandlar den till drömmarnas trädgård!

Dela detta:

* Inloggade just nu

508 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser