Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  styrka på El aggregatet  (läst 970 gånger)

Funnäsarn

• Västerbotten
styrka på El aggregatet
« skrivet: 09 jun-10 kl 00:00 »
Jag kommer att använda ca 1 km tråd på en äng med lite inslag av skog. Hur starkt aggregat tror ni man behöver? Ge mig gärna tips på fabrikat som ni har bra erfarenhet av..Tack på förhand
/T

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: styrka på El aggregatet
« Svar #1 skrivet: 09 jun-10 kl 00:12 »
På så lite tråd behöver du inte så starkt men jag köpte julas för stora djur o det var toppen !
Köp ett mammut agg eller jula du kanske behöver ett starkare sen.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

vårlängtan

• Småland
« Svar #2 skrivet: 09 jun-10 kl 08:17 »
Tänk på att om stängslet är en km, så måste man räkna en km per tråd, fyra trådar blir 1km gånger fyra. Det står på aggregaten vad de räcker till. En annan faktor är hur mycket gräs och sly det växer upp, men ett så kort stängsel klarar du av att hålla rent från gräs, tror jag.
Njuter av värme och allt det gröna!

Klipparn

• Nygift
    • Skåne
    • Santatorp
« Svar #3 skrivet: 09 jun-10 kl 08:25 »
Passa på att köpa ett starkt aggregat i år , sen blir det (kanske) inte så lätt..
Lammproducent och fårklippare..
Swoooosh!     What was that?        That was your life, mate.
Oh. That was quick. Do I get another one?      Sorry, mate, that was it...    (Basil Fawlty)

JBF

• Småland
« Svar #4 skrivet: 09 jun-10 kl 20:45 »
Ja, i jösse namn. Köp ett starkt aggregat i år, from 1 november förbjuds de starka aggregaten.. Sen har vi väl får springande kors och tvärs i landet... Jag köpte Rutlands starkaste aggregat från Börjes Tingsryd. SEK 4500 ca om jag minns rätt. Laddenergi 16,9 joule (utenergin anges inte på detta aggregat tyvärr) Jag har bra kräm på tråden. Tom idag efter 25 mm's regn och massvis med gräs hängande över nedersta tråden har jag 5,800 volt på tråden. I torrt väder med samma mängd gräs på tråden har jag över 8000 volt. Så tipset blir: köp ingen lågprisskit utan satsa på ett bra märke med rejäl styrka i. Börjar fåren rymma pga dåligt/svagt aggregat slutar de aldrig.. Better safe than sorry. Amen.
//JBF
Roslagsfår, Ölandshöns, Fjällnära boskap och ett par Shetlandsponnier på gård i inre Småland.

Dela detta:

* Inloggade just nu

520 gäster, 2 användare
javill, Be

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser