Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kycklingar i olika åldrar!  (läst 888 gånger)

Poski

• Västergötland
Kycklingar i olika åldrar!
« skrivet: 26 maj-10 kl 12:10 »
Hej!
Har i dag fått nykläckta kycklingar i min kläckare... min fråga: Kan jag släppa ihop dem med mina köpekycklingar som är 2,5 veckor idag!?
Mvh/Nybörjare ???
Gift, tre barn. Bor på hästgård med tre hästar ,Irländsk varghund, jakthundar,höns av raserna  Brahma och Kochin, två katter och kaniner av rasen Tysk jättesheck, Fransk vädur och Belgisk jätte.

patrick.

• Gäst
SV: Kycklingar i olika åldrar!
« Svar #1 skrivet: 26 maj-10 kl 12:23 »
jag skulle inte ha gjort det!,, de stora kommer säkert vara elaka mot de små som inte kan försvara sig..
så om det går, ha dom skillda :)

Liro

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 26 maj-10 kl 12:28 »
Mina kycklingar går ihop, de är i olika åldrar och det är inga problem men jag kan ju inte garantera att det funkar att sätta ihop hos någon annan. Lite kiv är det ibland men inget värre än att alla reder ut det oskadda.

Ägghuvudet

• Halland
« Svar #3 skrivet: 26 maj-10 kl 14:34 »
Som jag just såg i en annan tråd här precis xD... Det finns risk att de stora trampar ihjäl de små. (Har inte erfarenhet själv)

@nkmamma

• Medelpad
« Svar #4 skrivet: 26 maj-10 kl 15:29 »
Jag satt in mina 2 mindre kycklingar till de större, men det misstaget gör jag inte om. Morgonen efter låg båda nertrampade vid matskålarna  :'(
3 Hästar, 2 hundar,höns (blomme, hedemora o blandraser) ankor (cayuga) , kaniner (teddydvärgvädur o löwen),katt, kakadua, undelater och naturligtvis mina 5 barn :)

Center

• Småland
    • Har ingen hemsida än tyvärr
« Svar #5 skrivet: 26 maj-10 kl 15:56 »
Hej

Tycker inte du ska släppa ihop dem skilnad hade varit om det
bara skilt en vecka det går bra har jag gjort flera gånger.

Nettan

Dela detta:

* Inloggade just nu

673 gäster, 1 användare
stromback

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser