Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ruvande sussexhöna och 6v kycklingar hjälp????  (läst 814 gånger)

Poisan

• Småland
Ruvande sussexhöna och 6v kycklingar hjälp????
« skrivet: 26 maj-10 kl 11:38 »
Hjälp!

Jag har en höna som ligger o ruvar, är 21 dagar i morgon. Fick hem 2st dv chockin(ca 4v gamla) för ca två v sedan och alla(en tupp och några hönor oxå) är i samma boende fast jag har kompostnät runt ruvhönan.

Igår när jag kom hem hittade jag inte kycklingarna ???, då hade dem lyckats smita in till hönan och hon har gladeligen tagit emot dem som sina :). Jag hörde dem pipa och så plötsligt stack det upp ett litet huvud under vingen :o ???. Jag tog då dem och stoppade tillbaka dem i en stor hamsterbur...vill ju inte att hon skall överge sina ägg :'( o:)

Nu till min fråga, hur gör jag sen när hönan har fått fram alla kycklingarna, ska jag då låta henne ta hand om även dessa stora oxå då eller??? Ingen fara för de små? Det är ju min första framruvade kycklingar vill ju inte ställa till det :P :P

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: Ruvande sussexhöna och 6v kycklingar hjälp????
« Svar #1 skrivet: 26 maj-10 kl 12:34 »
risk att de stora trampar ihjäl de mindre.. råkar ut för det när jag kläcker blandat..isbar o dv.kochin...
Fjäderfän och kaniner

Poisan

• Småland
SV: Ruvande sussexhöna och 6v kycklingar hjälp????
« Svar #2 skrivet: 26 maj-10 kl 13:06 »
Under hönan finns det just nu 6st dv chockin och 8st sussex :-\
Får kanske hålla ett extra öga på dem då :P

Dela detta:

* Inloggade just nu

569 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser