Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Är smaken viktig??  (läst 1059 gånger)

älsi

• Småland
Är smaken viktig??
« skrivet: 21 maj-10 kl 11:52 »
Såg en tråd i ett blomforum om ngn visste ngt om hur man ökar upp smaken.Jag tycker att denna detalj är den viktigaste men frånvaron lyser stort.Är det ngn här som kan lysa upp denna fråga?? :-*Om det tex fanns i frysdisken i mataffären finns 1frysta odlade hallon med intetsägande smak eller2frysta skogshallon med söt smak,vad skulle du ta om det inte blev för dyrt!!

Vildrosen.

SV: Är smaken viktig??
« Svar #1 skrivet: 21 maj-10 kl 16:37 »
Förstår inte riktigt frågan ???
Smaken är naturligtvis viktig - varje gång jag är i affären väljer jag det ena brödet framför det andra pga smaken. Samma sak gör att jag INTE köper hallon utan plockar dem själv .... varför betala för ingen smak.
Största problemet idag är väl isåfall att folk idag har lite "fel" på smaklökarna och inte vet hur tex hallon SKA smaka - utan köper det där frysta. Fast oandra sidan kan det ju oxå bero på att det är för lata för att plocka själva ... eller för lata för att laga ordentlig god mat istället för att köpa färdiga köttbullar/lasange/pizza eller vad det nu kan vara.
Inget eller ingen kan få mig att ramla - jag bara vinglar till innan jag återfår balansen, igen.

Skytten

• Skåne
SV: Är smaken viktig??
« Svar #2 skrivet: 21 maj-10 kl 17:08 »
Frysta hallon är härliga på vintern, de godaste kostar besväret att plocka. men visst kan man odla hallon, och de är så värdefulla, att man även som nödlösning kan köpa i frysdisken.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Dela detta:

* Inloggade just nu

553 gäster, 3 användare (1 dolda)
Be, kretslopp

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser