Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Getglädjetråden  (läst 39374 gånger)

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Allmänna getglädjetråden
« Svar #40 skrivet: 30 okt-10 kl 22:00 »
Oj, vilken underbar bild - på många sätt!!! Duktiga fotografer är ni, både du och din syster  :). Ställer ni ut? Publicerar på annat sätt?
Jaha, TS här.  Hur var det, diskuterade vi inte lite stillsam handel med dessa bilder nånsstans ovan?  Den senaste platsar definitivt på min vägg!  :D
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Bergsblomman

• Värmland
    • Hästarna i Berg
« Svar #41 skrivet: 01 nov-10 kl 09:54 »
Tack vad snälla ni är! :) Både jag o syrran är  “glada amatörer” men eftersom jag jobbar med layout har jag ibland använt mig av syrrans foton, men det är huvudsakligen andra bilder jag har ställt ut. Sen är jag väl inte omöjlig om någon skulle vilja ha någon bild. :)

Trollmor

• -
« Svar #42 skrivet: 01 nov-10 kl 21:02 »
OK, då försöker vi väl!  Vem kan ha åsikter om typ av bild, hur man "trycker" den, hur vi betalar och vilka storlekar som kan vara vettiga?

Hm, OT, så det skvätter om det ... :P

Bergsblomman

• Värmland
    • Hästarna i Berg
« Svar #43 skrivet: 03 nov-10 kl 23:55 »
Man kanske skulle kunna göra en väggalmanacka med bara getter, det finns ju en massa fina getter här på gettavlan. :D

Sussilo

• Gäst
« Svar #44 skrivet: 04 nov-10 kl 10:52 »
Man kanske skulle kunna göra en väggalmanacka med bara getter, det finns ju en massa fina getter här på gettavlan. :D

Gettebra idé :D!

Fröken Z

• drömmer om lantliv och getter
    • Västergötland
« Svar #45 skrivet: 04 nov-10 kl 10:58 »
ja en fantastisk idé. en sådan kalender skulle vi köpa! :-)

Lina W

• Ångermanland
« Svar #46 skrivet: 04 nov-10 kl 13:13 »

Toppen idé, jag är med  ;D kan säkert fixa fram någon bra bild men framförallt vill jag köpa  ;D
Bergsblomman, vill du organisera upp någon så tror jag att det är mycket uppskattat, framförallt nu inför jul.
Lappgetter, Värmlandsfår, Dv Kochin, Vaktlar och en riktig bruksschäfer.

lady jack

• Blekinge
    • boasjö.se
« Svar #47 skrivet: 04 nov-10 kl 15:00 »
vilken fantastisk idé!

jag är nybliven getmatte och kan erbjuda bilder på tre dvärgisar  ;)
skånska med sambo i den blekingska skogen... renoverar gammal gård, odlar ekologiskt och strävar efter att bli självförsörjande....
delar tillvaro med tre katter, tre dvärggetter och ett gäng skånska blommehöns...
www.boasjo.se

Trollmor

• -
« Svar #48 skrivet: 04 nov-10 kl 18:10 »
Kalender redan till jul?  Det låter som ett alltför tajt program!  Men förövning nu i form av bilder, och så en riiiiiktigt fin en till julen 2011!  Så hinner vi rösta fram de bästa bilderna för varje månad ...

Hm...  Nån som har en susning om vad priset skulle bli?

Bergsblomman

• Värmland
    • Hästarna i Berg
« Svar #49 skrivet: 04 nov-10 kl 19:33 »
Gettekul att idén gillades! ;D
Kalender redan till jul?  Det låter som ett alltför tajt program!  Men förövning nu i form av bilder, och så en riiiiiktigt fin en till julen 2011!  Så hinner vi rösta fram de bästa bilderna för varje månad ...

Hm...  Nån som har en susning om vad priset skulle bli?

Vi hinner  :D! Kanske inte med omröstning, det kan vi ta inför 2011-års almanacka. Vanliga fotoförstoringar kan jag också fixa, har tidigare gjort förstoringar ca 30x40 cm de har kostat ca 60 kr/st. + frakt från stället jag skickat efter ifrån.
Bergsblomman, vill du organisera upp någon så tror jag att det är mycket uppskattat, framförallt nu inför jul.
Jag kan fixa! Ni som vill ha bild med kanske sen kan maila bilder till mig så redigerar jag dem och beskär dem om det skulle behövas.
Har kollat lite på priser, tror att de skulle kosta ca 100:-/st (beror lite på hur många almanackor som beställs) sen tillkommer kanske lite portokostnad för att var och en ska få dem hemskickade.
Vad tror ni? Någon som är intresserad?

Trollmor

• -
« Svar #50 skrivet: 04 nov-10 kl 20:43 »
Är det som enklast att Du lägger ut något kontonummer som vi kan betala till

"Glöm ej namn och adress"

Eller är det för riskabelt numera, med kapningar och **** ?

Hönshjärna

• Finland
« Svar #51 skrivet: 05 nov-10 kl 06:40 »
Hej!
Har följt med forumet länge i bakgrunden men måste logga in mej nu om ni verkligen fixar till en getkalender! Problemet är att jag bor i Finland, tror ni att det går att få ett par kalendrar hit?
Själv har jag 2 getter av finsk lantras som jag mjölkar och deras 2 getkillingar som nu är 5 månader gamla. Har börjat ysta lagrade ostar nyligen, väntar med spänning på att få smaka. En cheddar har vi ätit, den var smulig men god. Har också höns av finsk lantras, värphybrider och orpington.

Sussilo

• Gäst
« Svar #52 skrivet: 05 nov-10 kl 09:42 »
Gettekul att idén gillades! ;D (...)  Har kollat lite på priser, tror att de skulle kosta ca 100:-/st (beror lite på hur många almanackor som beställs) sen tillkommer kanske lite portokostnad för att var och en ska få dem hemskickade. (...)

Bergsblomman, idéen är kanonbra :D! Mitt förslag är att du snabbt skapar en ny tråd för info och beställning av getkalendern, både på djurtavlorna (många har getter och andra djur) och under annonser->finnes. Bred annonsering...! Då ser vi om det kommer in tillräckligt många beställningar för att det ska vara värt mödan för dig att producera kalendern.
« Senast ändrad: 05 nov-10 kl 09:54 av Sussilo »

Sussilo

• Gäst
« Svar #53 skrivet: 05 nov-10 kl 09:53 »
Hej!
Har följt med forumet länge i bakgrunden men måste logga in mej nu om ni verkligen fixar till en getkalender! Problemet är att jag bor i Finland, tror ni att det går att få ett par kalendrar hit?
Själv har jag 2 getter av finsk lantras som jag mjölkar och deras 2 getkillingar som nu är 5 månader gamla. Har börjat ysta lagrade ostar nyligen, väntar med spänning på att få smaka. En cheddar har vi ätit, den var smulig men god. Har också höns av finsk lantras, värphybrider och orpington.

Hönshjärna, välkommen in i getstallet :)! Hoppas du vill berätta för oss om finska lantrasgetter. Skulle vara kul om du hinner ta bilder på dem och skicka till Bergsblomman, så de kan vara med i kalendern :D.

Bergsblomman

• Värmland
    • Hästarna i Berg
« Svar #54 skrivet: 13 dec-10 kl 23:59 »
God Jul!

A GIGGLE with the GOATS Jingle Bells Holiday Performance

Lina W

• Ångermanland
« Svar #55 skrivet: 14 dec-10 kl 13:01 »
Tack Bergsblomman, jag blir alldeles varm inombords och ler åt killingarna. Att de ska vara så underbart roligt att titta på.
Längar tills mina föds om några veckor (inte min planering direkt... )

Sussilo

• Gäst
« Svar #56 skrivet: 16 dec-10 kl 16:02 »
 ;D Det var ett häftigt giggle with the goats ;D!

Lina W

• Ångermanland
« Svar #57 skrivet: 31 dec-10 kl 12:11 »
Två bilder från gårdagens vinterpromenad..
Vad tror ni visst är de dräktiga...  ::) de har blivit riktigt stora senaste tiden och beräknad killning är i slutet av januari.
Tyvärr rymde bocken för mig, över 160 staket, två staket vid järnvägen och järnvägen, 500 meter och till sist getternas stängsel  >:D... och alla tre brunstade just den dagen....

Sussilo

• Gäst
« Svar #58 skrivet: 31 dec-10 kl 15:19 »
 ;D ;D ;D Ja, de ser ju extremt dräktiga ut!

Trollmor

• -
« Svar #59 skrivet: 31 dec-10 kl 19:04 »
Tja, är de inte med barn, cirka 2/3 gånget, då är de så feta att de mår dåligt för det!  Det borde börja bli juvervävnad nu, och ... foglossning ...  Så säg åt de där galopperande galenpannorna att vara försiktiga så de inte halkar och fläker sig!

Dela detta:

* Inloggade just nu

1752 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser