Getglädjetråden

Startat av Trollmor, 18 Maj-10 kl 09:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Lina W

Du kan vara lugn Trollmor, hon är i slutet av dräktigheten ca 28 dagar kvar. Hon var extremt stor i fjol också så jag var rädd att hon skulle komma med en hel kull med killingar eller två bamsestora men hon födde två små killar utan problem. I våras var hon så smal och fin men hon blir stor när hon är dräktig. Sen har hon väldigt tjock kort päls så hon blir ytterligare några cm.
Lappgetter, Värmlandsfår, Dv Kochin, Vaktlar och en riktig bruksschäfer.

Trollmor

Sen sist (förra året ...) har jag tittat på bilderna en gång till, och även sett den karaktäristiska kombinationen av grop över våmmen och tjockt nedanför, samt något synnerligen misstänkt SKÄRT mellan deras bakben!  Framemot slutet får de i regel foglossning, och då bör man övertala dem att motionera på ett "ofarligt" sätt.  Men kondis är ju bra när man ska jobba, så skutta på, bara, damerna!

En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Anette

Mina underbara killingar Ivar och Greta. Göingegetter.
...when the last individual of a race of living things breathes no more, another heaven and another earth must pass before such a one can be again.

William Beebe

Bergsblomman

Citat från: Anette skrivet 29 Jan-11 kl 23:40
Så underbart söta! Ser ut som om den översta killingen ler! ♥♥♥

Jordbron

Citat från: Anette skrivet 29 Jan-11 kl 23:40
Vackert! Längtar tills våra kommer  (vilken dag som helst nu...)
Småskaliga "farmare" med klövsjöfår, finullsfår, gotlands- och mellerudskaniner, orangekaniner, havanafrassar, öländska dvärghöns, samt en border collie & ett gäng katter. Snart kanske även med bin.
http://www.jordbron.se

Trollmor

Ivar och Greta kvalar kanske in för 2012 års getkalender?  :D

SecretQ

Ååå  så  söta jag väntar med glädjefylld oro jag med.....   :D

Lina W

Årets första killingar, två kritvita bockar... 

Lina W

Ett av Algots dagliga glädjeskutt. Algot är en kastrerad halvangora och min första killing  :-*

Sussilo

En härlig tid med alla dessa underbara, tidiga vårtecken som årets första killingar är! Fortsätt posta era ljuvliga bilder, de är bättre än alla vitaminpiller :-*!

Trollmor

Citat från: Sussilo skrivet 01 Feb-11 kl 11:52
Fortsätt posta era ljuvliga bilder, de är bättre än alla vitaminpiller :-*!
Jupp!   :-*

Lina W

Liten söt killing  :-*

SecretQ

Född i morse   :)

Bergsblomman

Så underbara killingar ni fått SecretQ och Lina W, förstår inte hur jag ska överleva utan killingar. Fick smak på det när Iris adopterades och nu när ni visar bilder känns det som om jag kommer att få en smärre depression utan killingar. Så underbart söta era små är!  :D :-*

Eva R

//Eva R

Hästar; araber och amerikanska minatyrer, katter; savannah, bengal, chausie, oriental, fjäderfä; araucana, maran, broncekalkonern och mignonänder samt kungspyton, majsormar, råttor, möss.

Anette

Citat från: SecretQ skrivet 04 Feb-11 kl 18:20
   Född i morse   :)

Så urgullig, jättefin teckning  :)
...when the last individual of a race of living things breathes no more, another heaven and another earth must pass before such a one can be again.

William Beebe

Jordbron

Småskaliga "farmare" med klövsjöfår, finullsfår, gotlands- och mellerudskaniner, orangekaniner, havanafrassar, öländska dvärghöns, samt en border collie & ett gäng katter. Snart kanske även med bin.
http://www.jordbron.se

SecretQ

Citat från: Eva R skrivet 04 Feb-11 kl 21:20
Så grymt j-a söt ::)

Hur har det gått för dina små tjejer?   

Sussilo

Citat från: Lina W skrivet 04 Feb-11 kl 13:47
Liten söt killing  :-*

Naah! Vill ha, vill ha :-*! "Namnlös" (under bilden) och lappget/bock? Då är "Nammatj" (= namnlös=nordsamiska) mitt namnförslag.

SoleSan

Dom ger verkligen glädje och värme inombords, underbara killingar! :) :)

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

280 Gäster, 1 användare
Lasse-hatten