Nu är det riktigt kaos i hönshuset kan jag säga.
Av 25 ägg på tre hönor har vi nu tre levande kycklingar, de har en var.
Den hönan som legat längst fick fyra levande och en som aldrig tog sig ut ordentligt ur skalet, men sen dog tre av dem helt plötsligt.
De andra två kläckte varsin och övergav sen alla de andra äggen.
De har varsitt eget område bredvid varandra på golvet med kompostnät runt, och kycklingarna springer mellan bona och kryper in under olika hönor hela tiden.
Dessvärre är det en av dem som är lite svag och dens mamma vill inte släppa in den under sig, den provar hos alla och ibland kommer den in en liten stund. Nu ligger den under sin egen mamma eftersom jag lyfte på henne så den kunde springa in, och jag är jätterädd för att gå till jobbet i morgon, vet inte hur det ska gå för den!
Tror ni att det borde vara brädor längst ner så de små inte kan springa emellan? De kan ju också råka komma ut till resten av hönsen och tuppen, brukar det funka med bara kompostgaller?
Och så ännu en fråga till alla er erfarna. I min hönsbok står att de små ska ha finklippt gräs, matrester och tillgång till grus redan från början, men nån annan stans har jag fått höra att de bara får äta kycklingfoder.
Hur gör ni?