Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Omröstning

Vad vill du helst ha för valuta i Sverige

Euro
4 (9.3%)
SEK
22 (51.2%)
Euro + lokala valutor
1 (2.3%)
SEK + lokala valutor
16 (37.2%)

Antal personer som röstat: 41

Författare Ämne:  Ny folkomröstning om EMU och Euro  (läst 8437 gånger)

Georgisten

• Mest biodlare, men mycket annat också.
    • Östergötland
    • Östgöta Honung - förädlad nektar från Östergötlands flora
SV: Ny folkomröstning om EMU och Euro
« Svar #60 skrivet: 17 maj-10 kl 07:08 »
Moell: Eh... vi har just haft den största finanskrisen sen den stora depressionen och nu varnas det för att den största finanskrisen genom tiderna ligger framför oss. Både den nuvarande finanskrisen och den på 30-talet skapades av oberoende centralbanker. Detsamma gäller problemen i Grekland som grundlades av ECBs - världens mest oberoende centralbank - oansvariga kreditgivning! På vilket sätt har det inte blivit värre menar du?

Suresh: Ovanpå tobinskatterna kan vi lägga en lag som förbjuder kreditgivning till spekulativ verksamhet. Med dessa två aktörer i kombination så skulle den finansiella sektorn torka upp fortare än kvickt.
« Senast ändrad: 17 maj-10 kl 09:17 av Vargalyster »
Ingen enskild människa kan hävda att den äger jorden, inget enskild människa eller kollektiv kan hävda att de äger andra människor.

Dela detta:

* Inloggade just nu

534 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser