Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Könsbestämma Cayugaällingar  (läst 1867 gånger)

@nkmamma

  • Inlägg: 13
    • Medelpad
Könsbestämma Cayugaällingar
« skrivet: 06 maj-10 kl 09:05 »
När kan man könsbestämma Cayugaällingar.
Måste man vänta tills de "rätta" lätena kommer.
Mina ällingar är ca 3 veckor.
3 Hästar, 2 hundar,höns (blomme, hedemora o blandraser) ankor (cayuga) , kaniner (teddydvärgvädur o löwen),katt, kakadua, undelater och naturligtvis mina 5 barn :)

Nettis

  • Inlägg: 2568
  • Smörblommans Siv
SV: Könsbestämma Cayugaällingar
« Svar #1 skrivet: 06 maj-10 kl 11:56 »
Om ett par veckor kommer du att kunna höra på lätena. Det brukar man kunna runt 5-6 veckor.

lilyrose

  • Inlägg: 484
  • Djurintresserad med konstnärssjäl
    • Norrbotten
    • Lily Rose & Co
SV: Könsbestämma Cayugaällingar
« Svar #2 skrivet: 23 nov-11 kl 15:58 »
hur ska dom låta.. ??
*Hundar- bichon havanaise, bichon havanaise-Lhasa apso
* katter -  bondkatt & bengal   * höns- brahma, blommehöns, bohuslän-dalshöns "svarthöns",bielefelder, silkes, dv wyandotte, dv kochin, sabelspoot,hedemora,aracurana, ankor Cayuga, smaragd, migon. Bor på landet i kronobergslän.

Nettis

  • Inlägg: 2568
  • Smörblommans Siv
SV: Könsbestämma Cayugaällingar
« Svar #3 skrivet: 23 nov-11 kl 16:56 »
Honor har en gäll röst och de pladdrar ofta. Hanarna är hesa och mer tysta av sig.

lilyrose

  • Inlägg: 484
  • Djurintresserad med konstnärssjäl
    • Norrbotten
    • Lily Rose & Co
SV: Könsbestämma Cayugaällingar
« Svar #4 skrivet: 23 nov-11 kl 17:15 »
ändras det mellan vuxna och ällingar  eller följer "rösten" med tills dom e vuxna .. och är det olika mellan raserna (ankor), hur dom låter?.

jag har ett par med svensk gulanka , då är honan hes och högljud och hanen är mer tystlåten . är det unikt för den rasen kanske..
*Hundar- bichon havanaise, bichon havanaise-Lhasa apso
* katter -  bondkatt & bengal   * höns- brahma, blommehöns, bohuslän-dalshöns "svarthöns",bielefelder, silkes, dv wyandotte, dv kochin, sabelspoot,hedemora,aracurana, ankor Cayuga, smaragd, migon. Bor på landet i kronobergslän.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

276 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser