Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Attans oxå  (läst 700 gånger)

Liro

• Gäst
Attans oxå
« skrivet: 03 maj-10 kl 21:07 »
Kläckning på torsdag av välruvade ägg, i dag låg dock 2 utanför, ett var tomt men det andra fanns en stor kyckling i, kanske kanske fanns där liv men nja, det är kanske att hoppas för mycket. Hönan måste ha outtat ut dem på flit dör de har legat som i en skålformad grop under henne. Kan det vara så att kycklingen faktiskt dött där inne och hion puttat ut den + det tomma ägget???

Liro

• Gäst
SV: Attans oxå
« Svar #1 skrivet: 04 maj-10 kl 17:39 »
Men herregud så tokigt jag har skrivit, man ska visst inte vara trött när man ska skriva inlägg :-[

Jenny på Björkkulla

• Lev idag, imorgon kan det vara för sent!
    • Uppland
« Svar #2 skrivet: 18 maj-10 kl 20:58 »
Hur har det gått med dina kycklingar?
Jag och maken har sönerna (4 och 7 år), döttrarna  (1 och 2 år),  Vi har Hedemorahöns, kalkoner, gotlandskaniner och  katter. Tidigare har vi haft en fjällnära hushållsko och hälsingefår, Vi bor i ett 300 år gammalt torp.

Liro

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 19 maj-10 kl 23:01 »
Det gick bra, den klarade sig och är nu frisk och stark. De verkar vara rätt tåliga ändå. Nu efter kläckninga har jag i en annan kull hittat 2 stycken livlösa och iskalla bebisar som mamman dissat , den andra hade kravlat sig ut bakom mamman och inte tagit sig tillbaka. Båda två (två olika tillfällen dock) har jag lagt in under mamman igen trots vaga eller knappt inget livstecken och båda har klarat sig och tossar runt och lever livet nu :) Helt otroligt :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

620 gäster, 3 användare (1 dolda)
Bokohammare, javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser