Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  inhängnad från högbera  (läst 1796 gånger)

Eko-Trädgård

• Frukta inte - Ät frukt - Frukt är livet ( Di Leva)
    • Västerbotten
    • eko-trädgård
inhängnad från högbera
« skrivet: 28 apr-10 kl 11:23 »
hej,

jag köpte en sådan idag som är 25m lång...

INHÄGNAD - höjd 180 cm, L=25 m
336
Enhet: st
Pris: 1 810 kr
(1 448 kr Exkl. Moms)      

Produktbeskrivning

Bestående av nät, stolpar och fästdetaljer. Nätet, med 6 cm maskor, är ett grönt polyetennät av 2 mm stark tråd. Snabb och enkel upp- och nedmontering. Bruksanvisning medföljer. Längd 25 mtr med 7 PVC-stolpar, 2-delade, med invinklad överdel och dubbla stålspetsar. 7 spännlinor av 4 mm tråd och 23 jordankare medföljer. För höns. Kartongförpackad,vikt 8,4 kg.

När jag tittade på den tyckte jag mest att den var billigt gjort och på tok för dyr i inköp..... är det någon annan som har köpt en??? Vad tycker ni?? Här är det tjäle så jag kan inte testa den själv.....

tack för hjälpen

JOnathan
www.eko-tradgard.se
Ekotradgard@outlook.com
webbshopp www.ekotradgard.tictail.com

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: inhängnad från högbera
« Svar #1 skrivet: 28 apr-10 kl 11:30 »
har också kollat på dem..
du kan väl fota den lite närmare så man ser hur den ser ut och så, bilden på högberga är ju tecknad...
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Eko-Trädgård

• Västerbotten
    • eko-trädgård
« Svar #2 skrivet: 28 apr-10 kl 12:44 »
hej,

mina bilder fungerar ej på alternativ..... men jag tyckte mes att den var billig som bara den..... Nätet och stolparna sitter inte ihop utan man trä plast stolparna genom ugglorna i nätet..... Jag skulle säger att den som har tillgång till egna stolpar i rätt dimension gär bättre i att köpa endast nätet......

mvh

Jonathan
www.eko-tradgard.se
Ekotradgard@outlook.com

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #3 skrivet: 28 apr-10 kl 13:32 »
hej,

mina bilder fungerar ej på alternativ..... men jag tyckte mes att den var billig som bara den..... Nätet och stolparna sitter inte ihop utan man trä plast stolparna genom ugglorna i nätet..... Jag skulle säger att den som har tillgång till egna stolpar i rätt dimension gär bättre i att köpa endast nätet......

mvh

Jonathan
Nähä, men skulle du inte kunna ladda upp bild på tinypic.com och skicka länken till mig så jag akn gå in där och kolla på den, eller det kanske inte heller går?
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Lycka

• Ångermanland
« Svar #4 skrivet: 28 apr-10 kl 15:25 »
Mobila nät är det alltid lätt för räven att krypa under,
Hur fixar du tak??.
Grannen hade sånt och blev av med sina höns.
Här har vi gott om både räv och duvhök.
« Senast ändrad: 28 apr-10 kl 17:15 av Lycka »
Hedemorahöns

Eko-Trädgård

• Västerbotten
    • eko-trädgård
« Svar #5 skrivet: 28 apr-10 kl 16:16 »
det är 1,80 hög... mina vingklipta hybrider borde inte kunna flyga så högt...... det följer med 30 pinnar för att håller ner nätet....

det är mest tänkt som ett hemmagård istället för permanent bygge... de har sitt hus att var på natten och sen plocka jag ner stängslet på hösten.... de får ett par hundra kvadrat till 6 hönor... de behöver väl inte rymma därifrån.....

mvh

Jonathan
www.eko-tradgard.se
Ekotradgard@outlook.com

Lycka

• Ångermanland
« Svar #6 skrivet: 28 apr-10 kl 16:18 »
Man ska alltid prova tills motsatsen bevisas
Hedemorahöns

skogskälla

• Hellre mångfald än enfald
    • Östergötland
« Svar #7 skrivet: 28 apr-10 kl 16:58 »
Låter spännande tycker jag ;D.  Jag ser fram emot att höra dina erfarenheter om det.

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #8 skrivet: 28 apr-10 kl 17:47 »
Vi har köpt något liknande på Granngården, 25 meter nät, 1,80 cm högt, för ca 350 kr. Inga stolpar, fästen eller linor, men det har vi fixat med armeringsjärn som stolpar och vanligt "tältsnöre". Det fungerar utmärkt, hönsen håller sig inne och det går att flytta på tjugo minuter. De har förstås ett tätt hus på natten och vi har inte problem med rovdjur... har inte haft det än i alla fall...
Höns, stickning och pelargoner

Eko-Trädgård

• Västerbotten
    • eko-trädgård
« Svar #9 skrivet: 28 apr-10 kl 18:56 »
hej,

det lät betydligt bättre..... Vet du vad produkten heter??

mvh

Jonathan
www.eko-tradgard.se
Ekotradgard@outlook.com

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #10 skrivet: 28 apr-10 kl 20:56 »
hej,

det lät betydligt bättre..... Vet du vad produkten heter??

mvh

Jonathan

Ja, det är Allox-nät. Men jag hade fel om höjden, det är 150 cm högt. Vi har en lätt ras innanför, flygig, men de flyger inte över (och då är de ändå väldig sällskapliga av sig).

Det finns en massa synpukter på om Allox har bra nät för höns eller inte, men för oss funkar det bra här och nu. Det är inte tänkt som en permanent hönsgård, den ska flyttas runt nu i sommar. Och som sagt, vi har aldrig haft problem med rovdjur. Men man ska väl ta det med i beräkningen, att det kan hända. En rovdjursattack, alltså.
Höns, stickning och pelargoner

Gravforsgård

• Västerbotten
« Svar #11 skrivet: 29 apr-10 kl 07:20 »
Hej Jonathan.

Jag har köpt en likadan men den har inte kommit än.
Får hoppas att den fungerar, så inte jag behöver bli missnöjd som du verkar ha blivit.

Jag kan lägga in en bild när jag fått och monterat min.

Mvh/ Nina
Bor 5 mil norr om umeå, med 1 sambo 1 dotter, 1 Kallblodstravare, 1 shettlandsponny, 1 grupp med hedemora och 1 grupp med dv mes + 2 stora mes hönor.

Dela detta:

* Inloggade just nu

569 gäster, 1 användare
javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser