Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönornas tillfälliga bostad  (läst 1108 gånger)

fauve

• Gäst
Hönornas tillfälliga bostad
« skrivet: 27 apr-10 kl 12:04 »
Ja, lagården (som i nuläget är mer anpassad till får än höns) ska röjas ur och byggas om helt invändigt så då fick hönsen flytta ut till en tillfällig bostad med tillfällig liten utegård tillsvidare

Sagt och gjort. I morse röjde jag ur lekstugan (som ingen längre använder) och fixade ordning lite invändigt.

En del av värpredet syns längs ner till vänster i bild. Mindre yta både inne och ute än de är vana vid, men det är ju i dagsläget bara 8 vuxna hönor och en tupp som huserar där så de har ganska bra med utrymme ändå tycker jag så det ska det ska nog gå bra under några veckors tid.. och innan lekstugan blir tillväxthus för kycklingar så är lagården med större utegårdar färdigt att bebos av de vuxna  :)

Kvar att göra idag är att sätta en hasp på dörren, då låset som sitter där inte är det allra bästa  ::)

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Hönornas tillfälliga bostad
« Svar #1 skrivet: 28 apr-10 kl 08:23 »
Det ser inte precis ut som det går någon nöd på dina höns ;) Inte ens under denna tillfällinga period :D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

fauve

• Gäst
SV: Hönornas tillfälliga bostad
« Svar #2 skrivet: 28 apr-10 kl 12:17 »
Det tyckte nog inte hönsen heller för i morse låg där 3 ägg i värpredet och flyter det på som vanligt har jag 2-4 stycken till i eftermiddag  :)

Lär dock utöka utegården lite mer sedan, men för nu så verkar de gilla även den  :-[

Dela detta:

* Inloggade just nu

533 gäster, 1 användare
Tli

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser