Håller med varggrav till en viss del där.
Jag kollar befruktningen med jämna mellanrum och har så gott som 100% befruktning hela tiden. Men så plötsligt var det en period under en vecka där äggen bara helt plötsligt tappade befruktningen hos en ras.

SKITDÅLIG befruktning! Och jag hade kollat veckan innan och då var det 100% befruktning.
Jag sålde då inga fler ägg från dessa förrän jag kontrollerat att tuppen börjat fått till det ordentligt igen.
Har sålt ägg någon gång där jag inte kontrollerat först, men då för ett billigare pris. Men jag kläcker helst alltid själv först, för att kunna vara så säker som möjligt på att det är befruktade ägg jag säljer.
Nu har jag sålt ägg ett tag från några av mina raser/korsningar och jag får hela tiden uppdateringar av folk som köper av mig. Hittills har alla äggen jag skickat börjat utvecklats för folk och det är ju till en stor hjälp också för mig, då vet jag ju att de äggen var det mycket bra befruktning på så då kan jag fortsätta sälja ett tag till.
Ska snart göra en kontroll själv igen någon gång i maj hade jag tänkt, även om jag fått bra "feedback" hittills. =)
Kan tillägga att det var tack vare en person som jag upptäckte den där kassa befruktningsveckan med. Vill gärna skicka nya ägg till denna någon gång som ersättning, det är bara att höra av sig (jag tror du vet vem du är =) ).