Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kan pälsätare leva på människor o andra djur?  (läst 1799 gånger)

Lottarosa

  • Inlägg: 39
  • Lycka!!
    • Västmanland
Kan pälsätare leva på människor o andra djur?
« skrivet: 22 apr-10 kl 10:35 »
Två av mina getter har fått vad jag tror är löss, pälsätare. Små rackare ca 3mm långa, bruna kroppar med mörkbruna huvuden.
Jag har skaffat Flusa, men nu undrar jag om dom smittar till människor och andra djurslag. Jag har får- dom kan få dom har jag förstått- men hur är det med hästar, hund, katt o höns?
Och människor?!! Vore för äckligt att ha dom själv också!!!

Har sökt på nätet, men tycker att det är svårt att hitta information om det här.

Hoppas någon här vet!

Frida
Här på gården Liljedal finns man och jag, sex barn, jämtgetter, åsenfår, jerseykor, hästar, hund, katter och säkert ett och annat småknytt! Odlar, gillar självhushållning, hantverk, strävar bort från konsumtionssamhället. Är optimist!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

360 gäster, 2 användare
Rosanne, Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter



- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser