kottar i traktorn....

Startat av regnpipan, 20 Apr-10 kl 10:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

regnpipan

Ungarna lekte att de grillade kottar härom veckan. Detta gjordes över traktorns avgasrör. Givetvis tappade dem ner en och annan kotte... Skall jag bry mig eller kan jag strunta i detta? Ligger det någon fara i att strunta i kottarna?

(det gäller en gammel grålle)

torbjorn

Det är knappast någon fara. Det värsta som skulle kunna hända är väl att en del av en kotte kommer i kläm under en avgasventil så den inte kan stänga helt, men den kotten kommer nog att mosas eller brinna upp rätt snart.

GrävlingsJanne

Jag skulle gissa att kottarna kommer ut hoppande om du ger lite gas då du har startat traktorn.
http://www.gravlingsnaturprodukter.se
Bor på Gräsö, sysslar med skyddsjakt, skogsröjning, slipning av knivar, saxar, liar m.m. Säljer lädersmorning, salvor, tjärljus och mycket annat spännande.

regnpipan

tackar. då avvaktar jag helt enkelt...

Aqualize

Har du ingen ljuddämpare? Beroende på hur den är byggd kan det ju varit så att kottarna fastnat i den. Borde ju gå att ta bort den och vända upp och ner på och skaka, kanske kommer ut då "den naturliga vägen" :)

regnpipan

inte helt lätt att ta isär eftersom det hela är rätt fastrostat, men jag kan ju göra ett försök.

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

256 Gäster, 0 användare