Håller med föregående skrivare, centralinspruning ÄR ok!
Är klart underskattat och har oförtjänt dåligt rykte. Finns en enkelhet i det som är bra.
Visst ger det mindre toppeffekt på motorn än multipoint o liknande men so what

är ju sega bruksfordon det gäller och inga fattigmans ferraris.
Om centralinsprutad motor är varm så är det ingen skillnad på förbrukningen av bränsle.
Finns teorier som vissa hävdar på olika forum om att motorn skulle spika lättare med centralinsprut och därigenom vara tvungna att ha lägre (törstigare) kompressionsförhållande, men det har jag då rakt inte märkt på mina egna bilar, och jag låter sällan kompförhållandet vara ifred på annat än dieselbilar

Tror det är bra om den får suga varm luft från grenrör.
'
Men (varmluftsSugningsFördelar) å andra sidan....:
En vän har en golf 2 som jag lånar ibland. Helt standard förutom större däck, 4 kilos lufttryck i däcken och 2tums avgas.
Suger KALL luft från grillen.
När jag några gånger har åkt 40-mila sträckan Varberg-Katrineholm i 90 km/h så tar den exakt 0,55 liter milen.
Och det är inte illa för en 20 år gammal sliten bil där ingen service öht är gjord på flera år. Den golfen är värd kanske en tusenlapp eller nåt.
Enda gjorda jobb på den är att jag har duschat spillolja på den för rost-bromsningens skull.