Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Support till BL administration, tack!!  (läst 2118 gånger)

uffeoanette

Support till BL administration, tack!!
« skrivet: 17 apr-10 kl 15:56 »
Hej!
Vänder mig ännu en gång till alternativ med en bokföringsfråga...

Har nu gjort mitt andra bokslut, nästan, i BL start. Då får jag se....
att vissa av mina intäkter som skulle vara på rad R1= försäljning, har hamnat på rad R2= momsfria intäkter. Detta är naturligtvis helt fel. MEN hur jag än pilla och grejar här får jag inte rätt på det.

Så jag har ett svagt minne att någon annan här på forumet har samma bokföringsprogram och kanske vet hur man gör??!!

Kan ju tillägga att det är "kontointervallet" som inte stämmer på det förenklade bokslutet. Av någon anledning är det ett annant kontointervall än det är på momsdeklarationen...

Vill inte behöva ringa supporten då jag ej längre har supportavtal med dem, tyckte det blev dyrt. De kommer ju säkerligen inte hjälpa mig om jag inte köper ett nytt supportavtal...

mille

• Gångemad - småskalig lammuppfödning och biodling
    • -
    • Gångemad
SV: Support till BL administration, tack!!
« Svar #1 skrivet: 17 apr-10 kl 16:06 »
Jag har BL administration och kanske kan hjälpa till. Om du skickar ett pm så får du min mejladress.

Gotlandsfår och blandisar. Highland Cattle. Frigående hönor samt ett gäng katter och kaniner. Odlar en del och plockar gärna bär. Nygammal biodlare och trebarnsmamma.

ersam

• -
« Svar #2 skrivet: 21 apr-10 kl 11:13 »
Utan att ha just BL så låter det som du har bokfört på fel konto.

Nolla momsfria intäkter genom att debitera det kontot och lägg motsvarande summa på försäljning sverige 25% moms (eller vad det heter) genom att kreditera det kontot.

Säkerhetskopiera först!  :)

uffeoanette

« Svar #3 skrivet: 22 apr-10 kl 18:53 »
Det äör ju det som är det lustiga. Jag har inte bokfört fel. Mille hade samma bekymmer... men vi har nog löst det nu. Tack ändå!

Existens?

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 26 apr-10 kl 07:09 »
Och vad var lösningen?

uffeoanette

« Svar #5 skrivet: 26 apr-10 kl 12:39 »
Strunta i att använda deras "hjälpguide" och göra bokslutet ändå.. ;-)

Dela detta:

* Inloggade just nu

526 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser