Kuddstoppning?

Startat av mig, 08 Apr-10 kl 09:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

mig

Håller på och flyttar in barnen i varsitt rum. Önskemål från dem är varsin myshörna med många och stora kuddar. Att sy kuddöverdrag är ju lätt, men vad ska man stoppa i???

slainte

Jag tog mina gamla soffkuddar senast, annars brukar jag köpa vanliga kuddar på IKEA eller Jysk och stoppa in.
En stadsbo frågar en bonde: -Varför har den där kon inga horn?
Bonden svarar:- Det finns många orsaker till varför kor inte har horn, en del föds utan horn och på andra tar vi bort dem. Orsaken att just den kon inte har horn är att det är en häst!

mig

Nån som har förslag om man inte vill köpa?

Eulalia II

Gamla trasiga dunjackor
Alla udda ensamma strumpor som tvättmaskinen ratat genom åren
Hö, fast med risk för att ta in en massa kryp
It was but yesterday I thought of myself a fragment quivering without rhythm in the sphere of life. Now I know that I am the sphere, and all life in rhythmic fragments moves within me.
~ Kahlil Gibran~

grimbart

fyll de med sand o häng upp dem... där kan barnen avreagera sig >:D...
Fjäderfän och kaniner

Sjaunja

Jag bor ju på liten yta och förvarar mycket i mina kuddar :)   Sovsäckar, filtar, täcken, ylletröjor m.m.

evel

Om man har höns som man slaktar och plockar, kan man använda fjädrarna till att stoppa kuddar då?
* Hundar * Katter * Hästar * Vaktlar *

grimbart

Citat från: evel skrivet 08 Apr-10 kl 20:42
Om man har höns som man slaktar och plockar, kan man använda fjädrarna till att stoppa kuddar då?
inte fjädrarna men dunet.... tvätta de eller koka... torka i ugn eller gryta....
Fjäderfän och kaniner

LottaLuvin

ull, måste ju vara det givna svaret

tinna.m

Täcken och filtar, så finns de till hands när kompisar ska sova över.
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

mig

Wow! Vad mycket bra enkla svar!! Filtar och täcken har vi en del, samt udda strumpor och ull... Ska nog bli bra. Tack!

Bo

Jag använder tagel från en kasserad madrass.

Vargflikkan

Använd ull som inte duger till kardning och tovning... jag har en hel säck ful-ull som jag ska tvätta och fylla två kuddar med när jag får den berömda tummen ur  ::)
Naturkär dalatös med stor kärlek till lantliv och en nära kontakt med djur och skog...
Har hund, Gotlandskanin och planerar att skaffa Hedemorahöns...

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

452 Gäster, 1 användare (1 Dolda)