Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  sy av fårskinn-spill?  (läst 6957 gånger)

semlan

• Södermanland
sy av fårskinn-spill?
« skrivet: 05 apr-10 kl 14:21 »
Jag har köpt en hel kasse med fårskinns-spillbitar, men vet inte riktigt vad jag ska göra av dem.
Har gjort en liten kudde med tovat tyg och ett skinnhjärta på.
Har också en käpphäst på gång av en misslyckad tovesocka som får fårskinn som man.
Men är det nån som har några roliga mönster på t.ex nallar, eller vantar som går att göra av småbitar? Eller kanske bara någon inspirationsbild?
Har inte hittat några roliga böcker på vårat bibliotek.
Jag har skrutthus, skräphög och skrotopel. (Loranga, Mazarin och Dartangang)

Guld

• Samlar på hantverkstekniker...
    • Västergötland
SV: sy av fårskinn-spill?
« Svar #1 skrivet: 05 apr-10 kl 21:21 »
Har inte tillgång till mönster just nu men behöver du ett större stycke så sy ihop flera bitar, tänk på hur luggen lägger sig om det är viktigt för slutresultatet...Böcker finns på biblioteket om du vill göra nallar och vantar...Lycka till! Sätt gärna in en bild eller fler, så kul att se hur det går för alla här med era projekt :) Tänk på att skära skinn försiktigt från baksidan så du inte skär av pälsen och får den stubbig.
Låt kunskap och erfarenhet följa oss alla in i framtiden...låt gamla kunskaper spridas och ge nya erfarenheter till nya generationer med lite nya grepp och idéer, för bevarandet av kultur och tradition för framtiden... och för själsligt välmående i allmänhet....

Dela detta:

* Inloggade just nu

487 gäster, 2 användare (2 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser