Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  en liten fråga bara :P  (läst 963 gånger)

Killing1

  • Inlägg: 12
    • Värmland
en liten fråga bara :P
« skrivet: 30 mar-10 kl 18:26 »
tjenare jag har nyligen fått 2getter en bock och en killing jag kan inte så mycke om dom jag undrar hur högt ska staketet va?? det är svensk lant ras om ni undrar ;) :) ;D :D

magnusT

  • Inlägg: 64
    • Småland
SV: en liten fråga bara :P
« Svar #1 skrivet: 06 apr-10 kl 17:03 »
Vad jag har förståttt ska man gärna ha 120 cm högt stängsel/staket. Men det kan säkert variera. Men det är de måtten jag har fått, de hoppar ju gärna och högt.

Doris och Börje

  • Inlägg: 3736
    • Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
SV: en liten fråga bara :P
« Svar #2 skrivet: 15 apr-10 kl 09:03 »
Jag har både sv.lantras och dvärgetter.
Getter kan inte  bara hoppa, de kan krypa med.....Och putta ner staket för att kliva över ::)

Ett bra tips är att lägga bräder/stockar på marken invid staketet och fästa nätet i.
Likaså sätta fast en planka mellan stängselstolparna och fästa nätet upptill med.

Då kan de inte krypa under, eller bända ner nätet för att komma ut!

Bor på min lilla gård med min stora familj!

Tesse

  • Inlägg: 207
    • Västergötland
    • www.ostergardensgetost.se
SV: en liten fråga bara :P
« Svar #3 skrivet: 20 apr-10 kl 17:16 »
Jag har fårnät och en eltråd på 25 cm höjd som hålls fast med ett vikt plaströr som isolator. Tänkte sätta en tråd över fårnätet också, men det är ingen som känner sig manad att ens försöka rymma så det väntar jag med tills det blir mer attraktivt att ta sig till andra sidan  :P
Killingarna fattade eltråden på en gång och de försöker inte krypa under för att sila sig ut mellan maskorna  ;D
Getter överallt och ett eget litet mejeri :) www.ostergardensgetost.se


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

384 gäster, 2 användare
Jon.b, Hans Hultén

* Forum

* Om tidningen Åter



- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser