Flera raser är så enkelt att skaffa

jag skulle bara ha en liten flock med en ras. Brahma. Nu skall jag hämta min lilla ras på 7st höns Blomme, australien orpington och lohman

härligt med höns. Pratar med flera som började smått och sedan bara växte det och växte. Jag har utrymmet då jag har ett gamalt grishus med superfina boxar som bara är att bygga om.
Men så skall man ha tid och lite utav en verksamhet när man har lite större flock. Känner jag i alla fall. men som hobbyhöns kan man ju ändå ha en lite halvstor flock bara avgöra om äggen skall ätas eller kläckas

Ja, har själv läst runt en massa sista dagarna då vi inte skall skaffa en tupp som första beslut, lätt att få tag på en fin tupp sen om man behöver en verar de inte så svåra att få tag på. Men en stor tupp har ett bättre läte sedan var det som någon skrev att det kan vara bra att köpa en vuxen och hitta en bra uppfödare som kan hjälpa en att få en bra tupp med rätt temperament. Speciellt om man bor i ex villaområde eler nära grannar som kan gnälla
Som sag jag får hem mina nu i helgen. mitt största bekymer som jag oroarmig för det är att de börjar lägga äggen utomhus men men då får man väll stänga in dem och träna dem lite extra. kanske ett konstägg extra i redena.
Så vi får se vad det dyker upp för problem. brukar ju alltid vara någon liten grej man aldrig riktigt tänkt på.
Har elstängsel för räven, funkat hitils med geterna så det blir spännande och håller tummarna för att rovdjuren håller sig borta från MINA djur