Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bojkotta Findus thailändska kyckling  (läst 1574 gånger)

Desirée

• Gäst
Bojkotta Findus thailändska kyckling
« skrivet: 07 apr-06 kl 13:54 »
I går skickade jag ett mail till Findus konsumentkontakt och meddelade att jag fr o m nu bojkottar deras kycklingprodukter. Gör du det också om du tycker som jag!
Adressen är: konsumentkontakt@se.findus.com

För vem vill äta kycklingar som färdats i 35 dagar från Thailand, iofs döda men ändå?? Horribelt - och det är viktigt att låta Findus veta att man tycker det också.

Vet inte varför länken blir så här, kopiera den istället för att trycka på den.
http://www.aftonbladet.se/vss/matovin/story/0,2789,801469,00.html
« Senast ändrad: 07 apr-06 kl 13:55 av Krysmynta »

iceman

• ät av livet innan livet äter dig
    • Dalarna
    • hoberget
Re:Bojkotta Findus thailändska kyckling
« Svar #1 skrivet: 03 maj-06 kl 01:21 »
 varför inte äta sina egna tupp kycklingar man inte blir av med i första hand... och sedan annat svenskt... det är bra att  du inte köper från findus.. findus ingår under nestle koncernen... med allt vad  det innebär...

lev väl...
Lever  med kära maken på älskade Hoberg i Sunnansjö Ludvika Dalarna miljö och vänster aktivist) ... Bevarar fjällnära kor,  Jämtgetter,Gotlandskaniner, Hedemorahöns, till eftervärlden samt självhushåll...(genbank på  samtliga raser)

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
Re:Bojkotta Findus thailändska kyckling
« Svar #2 skrivet: 29 okt-07 kl 13:31 »
En gammal tråd som är värd att väckas.  ::)
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

752 gäster, 1 användare
Biofilo

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser