Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lära mig mer om vatten, avlopp och rör - material/kurs?  (läst 2732 gånger)

Gladesh

• Allt bara flyter!
    • Västergötland
Ja, någon som har koll...?

Någon bra bok, websida?

Har ingen lust att gå gymnasiet, sånt finns inte tid till...

och inte lust att ta hem rörmokare i sommar, som undrar varför man bygger hus i lera och kogödsel...

Och lite har jag pulat innan, så svårt är det inte...

Vitis

• Skåne

trädman

SV: Lära mig mer om vatten, avlopp och rör - material/kurs?
« Svar #2 skrivet: 04 mar-10 kl 23:04 »
Det finns en del bra information/handböcker etc på diverse tillverkares hemsidor. Exv Thermoventiler (värmesystem), Uponor (rör, golvvärme etc), LK osv

slainte

• Västmanland
« Svar #3 skrivet: 05 mar-10 kl 10:05 »
Vad exakt är det du tänker göra?

Vissa saker måste man ha bygglov för och annat måste man lämna in bygganmälan för att få göra.

Jag har sett att det finns några DVD-skivor som visar bra hur man bär sig åt, såg att de hade en på Jula.
En stadsbo frågar en bonde: -Varför har den där kon inga horn?
Bonden svarar:- Det finns många orsaker till varför kor inte har horn, en del föds utan horn och på andra tar vi bort dem. Orsaken att just den kon inte har horn är att det är en häst!

Gladesh

• Allt bara flyter!
    • Västergötland
« Svar #4 skrivet: 05 mar-10 kl 12:20 »
Jo, jag vet. Jag har arbetat på Byggnadskontoret i kommunen.

Bygga om och ut ett pumphus och i samband med det installera dusch/bad & grovkök & tvättmaskin. Väggar av lecasten, murade. Isolerade på utsidan med Vital och lerputsade med armering, vattenglas ovanpå det.. Faltak av trä.
En rätt liten byggnad, ca 30 m2.

Långt utanför detaljplanområde...

Dela detta:

* Inloggade just nu

598 gäster, 2 användare
skogskälla, mulle mullvad

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser