Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  smarta sandaler  (läst 4842 gånger)

pixi

  • Inlägg: 16
smarta sandaler
« skrivet: 05 apr-06 kl 22:36 »
hittade en så himla bra sida som beskriver hur man gör egna sandaler av gammla däck

http://www.hollowtop.com/sandals.htm


å va gla jag skulle bli om man kunde få se sånna på folks föter överallt i sommar:)

manna

  • Inlägg: 3788
    • -
Re:smarta sandaler
« Svar #1 skrivet: 06 apr-06 kl 08:37 »
Farmor hade alltid tofflor/skor med däcksulor. Jag ska definitivt testa att göra ett par sandaler. Om jag gör ett par av gamla dubbdäck, så har jag vinterdonen fixade oxå!  ;D
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

pixi

  • Inlägg: 16
Re:smarta sandaler
« Svar #2 skrivet: 06 apr-06 kl 09:49 »
ja du dubbdäck va en smart idee. om man bara jobbar lite på att sy dig en smart sko ovanpå så:)

Adrian

  • Gäst
Re:smarta sandaler
« Svar #3 skrivet: 09 apr-06 kl 14:15 »
Jag blir helt lyrisk när jag läser sånna här saker ;D

MÅSTE tillverkas  8)

Filip Skräplund

  • Inlägg: 4577
Re:smarta sandaler
« Svar #4 skrivet: 09 apr-06 kl 14:35 »
Tänk bara på att inget annat än HA-oljefria däck duger till alternativdojor.  ;)
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

pixi

  • Inlägg: 16
Re:smarta sandaler
« Svar #5 skrivet: 10 apr-06 kl 08:00 »
man kanske skulle ta och sälja lite sånna i sommar. jag gör redan prylar av innerslangar till traktordäck.
skärp, armband och väskor bla.

manna

  • Inlägg: 3788
    • -
Re:smarta sandaler
« Svar #6 skrivet: 23 apr-06 kl 13:58 »
man kanske skulle ta och sälja lite sånna i sommar. jag gör redan prylar av innerslangar till traktordäck.
skärp, armband och väskor bla.

Aaah! Berätta!!
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Adrian

  • Gäst
Re:smarta sandaler
« Svar #7 skrivet: 23 apr-06 kl 21:57 »
Det är nog mer eller mindre omöjligt att få tag i däck som inte har stålvajrar i sig. Vilket är jätte synd :'(

Filip Skräplund

  • Inlägg: 4577
Re:smarta sandaler
« Svar #8 skrivet: 23 apr-06 kl 22:19 »
man kanske skulle ta och sälja lite sånna i sommar. jag gör redan prylar av innerslangar till traktordäck.
skärp, armband och väskor bla.

Slangar och däck brukar innehålla kimrök (sot) både för färgning och för att det gör gummit starkare.
Ska man tillverka prylar av det måste man binda sotet så man inte svärtar ner kläder osv.
Frågan är hur...
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

pixi

  • Inlägg: 16
Re:smarta sandaler
« Svar #9 skrivet: 24 apr-06 kl 18:13 »
zeke:
jag har inte upplevt så himla mycke nedsvartning av kläder..
oki att mina skärp ibland färgar toastolen lite men altså inte kläder.. jag har gjort en helt del armband och väskor oxå och detta helt utan att det har färgat något..


manna

  • Inlägg: 3788
    • -
Re:smarta sandaler
« Svar #10 skrivet: 24 apr-06 kl 18:53 »
oki att mina skärp ibland färgar toastolen lite

 ???
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

pixi

  • Inlägg: 16
Re:smarta sandaler
« Svar #11 skrivet: 24 apr-06 kl 21:06 »
manna: skärp av innerslang till traktordäck är det då vi pratar om altså. är det något konstigt:)?

manna

  • Inlägg: 3788
    • -
Re:smarta sandaler
« Svar #12 skrivet: 26 apr-06 kl 20:37 »
manna: skärp av innerslang till traktordäck är det då vi pratar om altså. är det något konstigt:)?

Nä, inte konstigt så... Jag bara funderade över hur mycket kontakt mina ev skärp har med toastolen.

Jag tycker att det är kul att använda material och grejer på ett annat sätt än det ursprungligen var tänkt. Kör på!
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

pixi

  • Inlägg: 16
Re:smarta sandaler
« Svar #13 skrivet: 27 apr-06 kl 13:03 »
manna: om du hade haft ett skärp som färgade av sig lite så skulle du snart upptäcka var det hade haft kontakt med. hihi

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
Re:smarta sandaler
« Svar #14 skrivet: 27 apr-06 kl 13:27 »
Själv försöker jag hålla kläderna så långt borta det bara går ifrån såna där mysko porslinstingestar! Men jag tror inte bildäcksskärp skulle färga på utedasset heller  :D Man sitter väl inte och gnuggar kläderna mot dasset heller.
« Senast ändrad: 27 apr-06 kl 13:37 av Gruff »

manna

  • Inlägg: 3788
    • -
Re:smarta sandaler
« Svar #15 skrivet: 28 apr-06 kl 11:13 »
Man sitter väl inte och gnuggar kläderna mot dasset heller.

Du anar inte så många konstiga människor det finns...   :o
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

koko

  • Gäst
Re:smarta sandaler
« Svar #16 skrivet: 05 jul-06 kl 01:28 »
Mycket fiffigt, har tidigare sett några flip-flops från nåt afrikanskt land som var gjorda av gamla däck.
Jag sydde nyss ett par små skor av skinn till min lille son, och funderade just på vad jag skulle använda till sulmaterial när jag ska göra nästa par...? Svårt att hitta lämpligt gummi till ett par "indian-vinterstövlar". Kanske en rejäl innerslang från traktordäck rentav skulle funka? Nån som prövat??

AntiUrban

  • Inlägg: 395
    • Backwoods Home
Re:smarta sandaler
« Svar #17 skrivet: 30 aug-06 kl 18:11 »
Har man bara sealskins på fötterna med så är man välskodd. Många cyklister föredrar Shimanos cyckelsandaler (med pedalfäste) samt sealskins-sockor, som alternativ till normala cykelskor. Då är  man luftigt and torrskodd!

Dessa tofflor ska jag testa!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

295 gäster, 2 användare
ärt, trinity

* Forum

* Om tidningen Åter



Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser