Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Färgkombinationer- foder, fönsterbågar, fasad  (läst 3245 gånger)

sunshinex

Färgkombinationer- foder, fönsterbågar, fasad
« skrivet: 28 feb-10 kl 09:09 »
Våra fönsterbågar är i färgen "röd lasyr" (fönstren kommer från Tanumsfönster). Vi tänkte måla själva fasaden i kulören vit bruten med ockra (vaniljvit).

Vilken kulör passar bäst på fönsterfoder och dörrar? Vi funderade på ockra eller någon grön kulör. Någon som har tips på vilken grön färg som då skulle kunna passa?

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Färgkombinationer- foder, fönsterbågar, fasad
« Svar #1 skrivet: 28 feb-10 kl 10:11 »
Om man vill fortsätta med naturpigment är mitt förslag grön umbra. Kan göras ganska mörk eller riktigt ljus, beroende på hur mycket pigment man tillsätter till den vita färgen (enklast att utgå från vit färg, men man kan givetvis blanda vitt pigment+grön umbra+bindemedel.)
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Bullerybo

• Närke
« Svar #2 skrivet: 28 feb-10 kl 14:35 »
Svaga blandningar av grön umbra är jättefint ihop med vitt, liksom grönjord eller en kombination av grön umbra och guldockra som var vanlig förr.

Skytten

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 28 feb-10 kl 14:56 »
Jag drog till med koboltblått till fönster till min vita fasad, dörrar svarta.

Men visst kan man ha gröna dörrar, om man inte valt koboltblåa fönster 8)
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Sjaunja

• -
« Svar #4 skrivet: 28 feb-10 kl 21:55 »
Kalasfint med gröna foder, lite åt det olivgröna men mättat. Till det skulle det vara vackert med röd ytterdörr. I Kinesisk kultur innebär det lycka.

Dela detta:

* Inloggade just nu

658 gäster, 2 användare (1 dolda)
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser