Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  GARRANT -erfarenheter? (Willys eko-sortiment)  (läst 1940 gånger)

Bullerybo

• Närke
GARRANT -erfarenheter? (Willys eko-sortiment)
« skrivet: 24 feb-10 kl 22:44 »
Noterade igår att Willys börjat med ett rätt omfattande eko-sortiment till ovanligt låga priser. Det kanske har funnits länge men jag handlar sällan där pga dåligt utbud och att man måste köa, så jag har aldrig sett det förut.

Är det någon som provat dessa produkter och kan uttala sig om hur de står sig kvalitetsmässigt?

Finns det någon annan hake med det låga priset, tex att allt kommer från Långtbortistan?

HerrestadGästis

• Skåne
    • Herrestad Gästis
SV: GARRANT -erfarenheter? (Willys eko-sortiment)
« Svar #1 skrivet: 25 feb-10 kl 10:53 »
jag måste ha missat att de var ekologiska, har testat spagetti, håller bra kvalitet om än inte som toppmärken från italien "de Cecco" Mne för det priset var jag nöjd.

Senast testade jag chips, lättsaltade, höll bra klass, bättre än vanlige estrella och olw men lite sämre än ekologiska lantchips. Måste kolla upp detta med det ekologiska.

På det hela taget har de attraktiv förpackning men man blir lite rädd när man läser deras produktinformation, känns för mig lite som hjärntvätt  :)
En gästgivargård dom den var förr, lite egenodling samt hämta grannarnas produkter och servera dessa. kika gärna in på vår hemsida http://www.storaherrestad.com eller bloggen http://herrestad.wordpress.com

Dandelia

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 25 feb-10 kl 11:08 »
Jag handlar oftast ekologiskt och gärna på Willys, vare sej det handlar om Garants varor eller andra ekoprodukter. Grönsaker, färskvaror som mjölk och ost etc håller god klass. Garants nötter har jag däremot blivit besviken på då dom i flera fall varit härskna. Fisken är bra. I det stora hela tycker jag att eko-utbudet på Willys är riktigt fint och jag gillar att dom pressar priserna.

fishfinder

• Please don´t feed your fears
    • Småland
    • www.sjoviksfriskvard.se
« Svar #3 skrivet: 25 feb-10 kl 21:28 »
Hello
Vill bara flagga upp att willys/hemköp snart byter namn på sina "egna varumärken" typ willys kaffe o.s.v. så att allt heter just garant.
Det ekologiska sortimentet blir då grön garant och vanliga garant blir bara ful-varianter=ej ekologiskt.

Pass på i inköps-djungeln.

// mange
Vad du gör, gör fullt och helt. Icke styckevis och delt!

HerrestadGästis

• Skåne
    • Herrestad Gästis
« Svar #4 skrivet: 26 feb-10 kl 11:08 »
Jag ska hålla ögonen öppna för grön garant och undvika den röda. Willys egna märka får mig att rysa, kan det vara för att det är ful design på förpackningen, för jag har mig veteligen aldrig köpt nån sådan produkt.
En gästgivargård dom den var förr, lite egenodling samt hämta grannarnas produkter och servera dessa. kika gärna in på vår hemsida http://www.storaherrestad.com eller bloggen http://herrestad.wordpress.com

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
« Svar #5 skrivet: 26 feb-10 kl 11:17 »
Hej!

Handla också ekologiskt Garant på Willys och är glad att utbudet bara växer och har bra kvalitet. Tveksam dock som andra här hur dom fixar priset...

Tack för tipset om röda Garant - smart marknadsföring, det måste man jo säger. Alltid en tävling med reklam/m,arknadsföringsmänniskor att inte gå på dom, jag gillar det på ett sätt.

Januschka
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

Dela detta:

* Inloggade just nu

607 gäster, 3 användare
Ljunghonung, MickeMård, Gnu

* Forum

* Om tidningen Åter

Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser