Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hundhem i Sverige  (läst 5294 gånger)

kallekanon

• Gäst
hundhem i Sverige
« skrivet: 03 apr-06 kl 18:48 »
Det finns många husdjur i Sverige som far illa,jag har valt hundar efterso de är mitt stora intresse,folk köper en hund "de är så söta"många tror att det är som att skaffa en "teddy björn"då man "gosat färdigt"lägger man den på hyllan tills den blir intressant igen men verkligheten är inte sådan de har behov som Du och jag och kanske lite till.När en hund ska omplasseras kallas den "problem hund"men vem har egentligen dom största problemen,jo ägarna:skilsmässa,byta jobb osv.Det är likadant med ungar,de blir "besvärliga" på dagis så sätts det in resurser att "normalicera"dem när man kanske i stället skulle ta en titt på hemförhållandet.jag blir så >:(

kallekanon

• Gäst
Re:hundhem i Sverige
« Svar #1 skrivet: 03 apr-06 kl 18:59 »
 :'(Jag söker ju "ställen"hus eller gård för att starta ett hundhem för djur som är i akut behov av ett tillfälligt hem-de ska förhoppningsvis slussas ut till permanent boende,stället bör ligga lite avsides det ska helst finnas uthus att göra om till hundhus, interiören ska bli  :-[ som ett hem för människor så att inte "gästerna"tappar närheten till människor 8)

kallekanon

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 03 apr-06 kl 21:13 »
här är min vän
« Senast ändrad: 06 apr-06 kl 21:30 av kallekalkon »

riekje van zanten

« Svar #3 skrivet: 03 apr-06 kl 22:06 »
Hej!
Vilken toppen-bra idé! Det finns ingen skyddsnät för hundar här i Sverige, tror jag.
När jag hade hittat en hund och ringde polisen, sa de bara att jag skulle låta den gå igen...
Jag var helt paff!

lycka till!
Riekje

Kayan

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 20 mar-07 kl 10:12 »
Det finns många husdjur i Sverige som far illa,jag har valt hundar efterso de är mitt stora intresse,folk köper en hund "de är så söta"många tror att det är som att skaffa en "teddy björn"då man "gosat färdigt"lägger man den på hyllan tills den blir intressant igen men verkligheten är inte sådan de har behov som Du och jag och kanske lite till.När en hund ska omplasseras kallas den "problem hund"men vem har egentligen dom största problemen,jo ägarna:skilsmässa,byta jobb osv.Det är likadant med ungar,de blir "besvärliga" på dagis så sätts det in resurser att "normalicera"dem när man kanske i stället skulle ta en titt på hemförhållandet.jag blir så >:(

Hej. Jag funderar på att starta nåt slags hundhem jag också. Men jag vet inte hur jag ska gå tillväga, vad har man för rätteheter osv. Vet nån bra hemsida där man kan ta reda på sånt?? MVH Kayan

Charlotte

• -
« Svar #5 skrivet: 20 mar-07 kl 12:28 »
 Jag vet inte riktigt vad du menar med rättigheter? Man har inte rättigheter att själv "ta" hundar som man tycker far illa eller så...
 Man har förmodligen bara en massa "skyldigheter"...
Kolla med din kommuns Miljö och Hälsa, de kan nog berätta för dig vilka regler som gäller för hur "Förvaringsutrymmena" för hundarna ska vara utformade och vilka tillstånd som krävs för en sån verksamhet.
 Lycka till!
                           Mvh
                         Charlotte

"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Sia

• Dalarna
« Svar #6 skrivet: 20 mar-07 kl 19:24 »
Jordbruksverket har endel bestämmelser också har jag för mig....  :)
Varför ska man gå upp så tidigt på morgonen? Det är iallafall på kvällen det är som roligast.

Dela detta:

* Inloggade just nu

539 gäster, 3 användare
läderfiffi, alternaiv, William

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser